فراخوان اعلام کاندیداتوری کمیته فیاف ایفلا

 

به گزارش لیزنا، کمیته فیاف (کمیته دسترسی آزاد به اطلاعات) ایفلا برای پذیرش 7عضو جدید به منظور تکمیل پست های مختلف در این کمیته، طی سالهای 2011 تا 2015، فراخوان کاندیداتوری اعلام کرده است.

اعضای شورای مرکزی سیاستی را اتخاذ کرده اند که برای تکمیل اعضا از هر کشور تنها یک نفر را انتخاب نمایند تا حضور گسترده جغرافیایی در کمیته حفظ گردد. اعضای برگزیده کسانی خواهند بود که علاقه و تجربه های قابل توجهی را در مشکلات و مسائل مرتبط داشته باشند.

کاندیداها باید قادر باشند:

  • در جلسات فیاف شرکت نمایند. نشست ها معمولا قبل و در طول کنگره جهانی ایفلا که در آگوست 2011 در «سن خوان» پایتخت «پورتوریکو» برگزار می شوند.
  • توانایی ارائه گزارش از ایالت های کشور و منطقه خود را  به شیوه ای مقتدرانه و ارتقا فعالانه آزادی دسترسی به اطلاعات
  • توانایی در به کارگیری یکی از زبان های کاربردی در ایفلا (عربی، چینی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی)
  • توانایی و تمایل به همکاری به طور منظم با فعالیت های کمیته در بین کنگره ها از طریق ایمیل یا فکس

گفتنی است فیاف، کمیته ای ابتکاری با همکاری ایفلا است که به دفاع و ترویج قواعد حقوق بشر تعریف شده در ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر می پردازد. کمیته مذکور علاوه بر دسترسی آزاد به اطلاعات در همه ابعاد به طور مستقیم یا غیر مستقیم با خدمات کتابداری و اطلاع رسانی در ارتباط است.

فیاف وضعیت آزادی معنوی را در درون جامعه کتابداری و اطلاع رسانی در سراسر جهان نظارت می کند و خط مشی های ایفلا و همکاری با سازمان های بین المللی حقوق بشر را توسعه می دهد و به موارد نقض دسترسی به اطلاعات واکنش نشان می دهد.

آخرین مهلت ارسال روزمه و اعلام کاندیداتوری 23 فوریه 2011 (4 بهمن 1389) است.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایند.