جشن تولد چهل و هشتمین سال تأسیس شورای کتاب کودک

 

به گزارش لیزنا، مراسم  چهل و هشتمین سالگرد تأسیس شوراي كتاب كودك روز چهارشنبه مورخ 4 اسفند 1389 ساعت 15:30 تا 19 در تالار اصلي حسينيه ارشاد برگزار مي‌شود.

ارائه گزارش بخش‌های ادبیات کودک و نوجوان، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، خانه کتابدار، گزارش وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در سالهای 1388-89، معرفی آثار ویژه و اهدای الواح افتخار شورا به پدید آورندگان و ناشران، اهدای الواح سپاس به خادمان و مروجان، همچنین گزارش و ارائه تجربه‌ها از همایش و نمایشگاه کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه در خانه هنرمندان و انجمن حمایت از کم توانان ذهنی، از برنامه‌های مراسم سالگرد شورا است.

شورای کتاب کودک از علاقه مندان دعوت کرده تا در این مراسم شرکت کنند. کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد خيابان شريعتی، بالاتر از پل سید خندان واقع شده است.

گفتنی است، شورای کتاب کودک سازمانی فرهنگی – پژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال 1341 تأسیس شده است. این سازمان در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می کند و اعضاء آن نیروهای داوطلب هستند. شورا در حال حاضر حدود 700 عضو (رسمی و وابسته) دارد و هزینه های خود را از راه حق عضویت، حمایت های مردمی، اجرای پروژه های فرهنگی و حق التالیف فرهنگنامه به دست می آورد.