تغییر رویه ی كاربران ايراني فيس‌بوك

به گزارش لیزنا به نقل از ایتنا، در سال‌هاي اخير حضور دز فيس‌بوك به عنوان يك فعاليت اجتماعي در سطح دنيا شناخته شده و يكي از راه‌هاي برقراري ارتباط با دوستان، همكاران و آشنايان مي‌باشد.

 

ورود كاربران ايراني نيز در اين شبكه‌اجتماعي(با لحاظ سابقه حضور در نسل اول اين شبكه‌ها همچون اوركات يا شبكه‌هاي اجتماعي محلي ايران چون كلوب و پرديس من) در ابتدا صرف برقراري ارتباط دوستي، عاطفي و احساسي با دوستان، همكاران و آشنايان آغاز شد.


شركت فيس بوك نيز با ورود كاربران ايراني، افغاني و تاجيكي تصميم به اضافه كردن زبان فارسي به جمع زبان‌هاي اين سايت گرفت هر چند كه هنوز در جمع كاربران فارسي زبان كمتر استفاده مي‌گردد.

با گذشت زمان شكل‌گيري گروه‌ها و صفحه‌هاي ايراني با موضوعات اجتماعي، ادبي، سياسي، هنري و ورزشي آغاز شد و رشد خوبي به خود گرفت به طوري اگر شما در مورد مشاهير و آثار ايراني در اين سايت جست‌وجويي داشته باشيد، بنا به اقتضاي آن مطلب مي‌توانيد به مطلب يا مطالبي مرتبط و بعضاً كاملا ارزشمند دست پيدا كنيد.

خوشبختانه اين رويه از ماه‌هاي اخير سرعت زيادي به خود گرفته و ما شاهد همنشيني علم، هنر، فرهنگ، اقتصاد، سياست و ورزش در كنار احساسات و عاطفه در روابط ايرانيان در فيس‌بوك و به تبع آن در سايت‌هاي ديگر اجتماعي دنيا هستيم.

در اين ميان حضور شركت‌ها و مراكز علمي ايراني در فيس‌بوك نه تنها برقراري ارتباط بيشتر و مستحكم‌تر ايرانيان در فيس‌بوك و شبكه‌هاي اجتماعي گرديده است بلكه باعث اطلاع‌رساني بهتر و صريح‌تر دستاوردها، محصولات و فناوري‌هاي اين زمينه‌ها در عرصه جهاني شده است.

يكي‌ديگر از اقدامات صورت‌گرفته در اين زمينه كه شايان توجه است، ايجاد گروه‌ها و صفحه‌هاي مشاهير و آثار ايراني در فيس‌بوك مي‌باشد كه باعث‌آشنايي بيشتر جهانيان با فرهنگ،تاريخ و جاذبه‌هاي ايران مي‌باشد.

در مجموع مي‌توان اين‌ تغيير رويه را به فال نيك گرفت و با اميدواري نسبت به ادامه روبه رشد اين تغيير شاهد دوره جديد حضور ايرانيان عزيز در عرصه وب و اينترنت بالاخص جوامع مجازي بود.