جزئیات فرآیند دریافت اعتبار تکميل پروژه مرکز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري اعلام شد

 

به گزارش لیزنا، اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام کرد: در سفر دوم رياست جمهوري به استان فارس مبلغ 5 ميليارد ريال براي تكميل پروژه مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري در سال 1388، از محل اعتبارات وزارت نفت اختصاص يافت.

حميدی فرد افزود: پس از ابلاغ مصوبه فوق الذکر به مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گروه طرح و برنامه مرکز منطقه ای که متصدی پيگيری های مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری و رياست محترم جمهوری  به استان فارس ميباشد با هماهنگی رياست مرکز منطقه ای پيگيرهای خود را از حوزهای مختلف جهت اجرائی شدن مصوبه آغاز نمود.

وی ادامه داد:بلافاصله تيم اجرائی مرکز متشکل از حوزه معاونت اداری و مالی, مديريت فنی و گروه طرح و برنامه مرکز تشکيل و وارد مذاکره با حوزه مديريت طرح کمک به مناطق نفت خيز در شرکت ملی نفت ايران که حوزه اجرائی مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری و رياست محترم جمهوری به استان فارس بود, گرديد.

رئيس اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بين المللی  خاطرنشان کرد: مرحله اول انتخاب پيمانکار پروژه و انعقاد قرارداد به صورت مترمربعی جهت شروع اجرای موضوع پيمان بود که به خوبی به انجام رسيد. موضوع پيمان اجرای محوطه شمالی و تکميل موتور خانه مرکزی پروژه بزرگ و بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری بود که بلافاصله پس از انعقاد قرارداد با پيمانکار عمليات اجرائی آن آغاز گرديد.

به گفته حميدی فرد: شرکت ملی نفت جمهوري اسلامي ايران جهت پرداخت اعتبار مصوبه درخواست ارائه اسناد و مدارک مثبته مربوطه به قرارداد نمود که اين مهم پس از انجام کليه مراحل و رفع نواقص مورد نظر شرکت ملی نفت ايران سرانجام در ارديبهشت سال 1389 به شرکت مزبور ارائه گرديد  پيمانکار پروژه به سرعت مراحل اجرائی پروژه را آغاز و سرانجام اولين صورت وضعيت اجرای پروژه در ابتدای مرداد ماه سال 89 به شرکت ملی نفت ارائه شد.

حميدی فرد گفت:همکاری بسيار مطلوب حوزه مديريت محترم طرح کمک به مناطق نفت خيز تحت مديريت توانمند مهندس شهاب الدين که با تلاش های خالصانه کارشناسان آن حوزه ممزوج  شده است باعث گرديد در کمتر از يک ماه مراحل بررسی صورت وضعيت اول اجرای پروژه توسط آن حوزه انجام و در تاريخ 26/5/89 اولين قسط اعتبار مذکور به ارزش 1750 ميليون ريال به حساب مرکز واريز گرديد که در ايجاد انگيزه و سرعت اجرائی پروژه بسيار موثر بوده است.

وی افزود: پيشرفت اجرائی پروژه باعث گرديد که صورت وضعيت های دوم و سوم(قطعی) در ماههای مهر و دی سال 89 توسط مرکز منطقه به شرکت ملی نفت ارائه گردد. در مقابل شرکت ملی نفت نيز پرداخت های قسط دوم و سوم(نهائی) را در آبان ماه و بهمن ماه به ترتيب با ارزش 1480 ميليون ريال و 1770 ميليون ريال را به حساب مرکز منطقه واريز نمود.

قابل ذکر است پروژه مربوط سفر دوم رياست جمهوری که مسئول پرداخت آن وزارت نفت بوده است پس از پايان عمليات اجرائی آن مقارن با عيد بزرگ قربان سال جاری به طور غير رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در پایان گفت: در همين زمينه جا دارد از همکاری بسيار مطلوب وزارت نفت در تامين اعتبار مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال 1387 که مراحل اجرائی آن تا سال 88 به طول انجاميد,  قدردانی نمود که در اين مصوبه شرکت ملی نفت ايران مسئول تامين 10 ميليارد ريال آن تعيين گرديد که در طی سه قسط اين اعتبار را در سال 88 به مرکز منطقه ای پرداخت نمود که در پيشبرد امور و تسريع در بهره برداری پروژه در سال 1389 بسيار موثر واقع گرديد.