انتشار سیزدهمین جلد فرهنگنامه کودکان و نوجوانان

 

به گزارش لیزنا، این دانشنامه که به همت شورای کتاب کودک و با مشارکت و همیاری گروه زیادی از نویسندگان و پژوهشگران نام آشنا و باتجربه در این حوزه منتشر می شود، جامع ترین و معتبرترین کتاب مرجع برای کودکان، نوجوانان و هر خانواده ایرانی و فارسی زبان است.

علاوه بر دانش آموزان، پدران و مادران، آموزگاران، مربیان و طیف گسترده ای از علاقه مندان به مباحث فرهنگی، علمی و آموزشی، از دیگر مخاطبان فرهنگنامه هستند.

هریک از جلدهای فرهنگنامه تاکنون درچند هزار نسخه و درچاپ های متعدد از سوی ناشر اثر، شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه، منتشر شده است. مهمترین رسالت این اثر، افزون بر حضور چشمگیر و موثر آن در جمع خانواده های ایرانی، راه یافتن به کتابخانه های عمومی و مدارس کشور است که امکان بهره گیری از آن را برای دانش آموزان و نوجوانان فراهم می کند.

جلد سیزدهم فرهنگنامه شامل مقاله هایی است که با حرف «خ» آغاز می شوند (خائف-خیمه شب بازی)، و مانند جلدهای دیگر آن دربرگیرنده ی مقاله های علمی، ادبی، اجتماعی و شرح حال بزرگان و مشاهیر ایران و جهان با تصاویر و نقشه های فراوان است. از جمله مقاله های این جلد می توان به مدخل های امام خمینی (ره)، خوارزمی و خیام در حوزه زندگینامه، خراسانف خلیج فارس و خوزستان در حوزه جغرافیا، خط و خواندن در حوزه فرهنگ، و خانواده و خویشاوندی در حوزه علوم اجتماعی اشاره کرد.

جلد سیزدهم فرهنگنامه در 240 صفحه با 151 مقاله، 346 تصویر و 19 نقشه با جلد سخت به قیمت 250,000 ریال منتشر شده است.

علاقه مندان به تهیه این جلد و سایر مجلدات می توانند با شورای کتاب کودک به شماره تلفن 66415878 تماس حاصل نمایند.