اهدای جايزه شهاب به برگزیدگان عرصه كتاب و کتابداری

 

به گزارش لیزنا به نقل از ايرنا، يكي از پژوهشگران برتر در اين آيين گفت: به عنوان يك شيعه وظيفه داريم منابع مكتب تشيع را كسب كرده و به تصحيح، چاپ و نشر آن بپردازيم.
حجت الاسلام والمسلمين 'محمد مختاري' افزود: نبايد تنها به چاپ و نشر آثار گذشتگان بپردازيم، بايد ضمن نقد فني و علمي آثار، آنها را مبناي پژوهشهاي خود قرار دهيم.
اين پژوهشگر تصريح كرد: امروز بزرگترين آسيب پژوهشها در اين است كه پژوهشگران از نقطه صفر، پژوهش را آغاز مي كنند و اين در حالي است كه نبايد از آثار پژوهشي ديگران و به خصوص گذشتگان غفلت كنيم.
در اين كنگره، مصطفي درايتي، خداميان، آراني، رضا مختاري، سيدحسن موسوي بروجردي، حسين واثقي، سيداحمد حسيني اشكوري، رضا بيات، ابوالفضل غلامي، ضياء شهاب، مهدي سليماني آشتياني، عبدالله غفراني، جعفر بياتي، محمد نبي زاده، عبدالحسين حايري، محمد حسيني جلالي، سيدمهدي رجايي و محمد مجتهدي به عنوان پژوهشگر برتر و شايسته تقدير، جايزه شهاب را دريافت كردند.
گفتني است؛ جايزه شهاب براي نخستين بار به نام يك مرجع تقليد در جهان ثبت شده است و به برترينهاي عرصه كتاب، كتابداري، كتابخانه و نسخه داري اهدا مي شود.
كنگره بين المللي آيت الله العظمي مرعشي نجفي(ره) از صبح پنج شنبه در سالن اجتماعات مركز جهاني علوم اهل بيت(ع) با حضور رييس جمهوري اسلامي ايران، شخصيتهاي برجسته حوزوي، چهره‌هاي سرشناس سياسي و انديشمندان داخلي و خارجي برگزار شد و با تقدير از پژوهشگران برتر در عرصه آثار علمي اين عالم وارسته و اهداي جايزه شهاب به آنها به كار خود پايان داد.