مهلت بازديد از نمايشگاه منشور کوروش تمدید شد

به گزارش لیزنا، روابط عمومی موزه ملی ایران اعلام کرد: رئيس کل موزه ملي ايران از تمديد مهلت بازديد از منشور کوروش خبر داد و گفت : اين نمايشگاه تا 26 فروردين ماه پذيراي علاقمندان خواهد بود.
آزاده اردکاني که پيش از اين مهلت پاياني بازديد از منشور حقوق بشر کوروش را 23 فروردين ماه اعلام کرده بود گفت : اين زمان تمديد شده و تاريخ ياد شده مهلت پاياني براي بازديد از نخستين منشور حقوق بشر است.

او گفت : بر اساس قرارداد بين موزه برتانيا و موزه ملي ايران پس از پايان زمان تعيين‌شده براي نمايش منشور کوروش در ايران اين زمان به هيچ عنوان تمديد شدني نيست.

به گفته اين مقام مسئول 27 فروردين ‌ماه مراسم اختتاميه حضور منشور کوروش در ايران با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي ،‌ صنايع دستي و گردشگري ، ‌سفرا کشورهاي خارجي در ايران و جمعي از هنرمندان در موزه ملي ايران برگزار شده و 28 فروردين اين منشور تحويل موزه بريتانيا خواهد شد.

منشور کوروش 19 شهريور ماه سال 1389 وارد ايران شده و قرار بود تنها 4 ماه در ايران به نمايش گذاشته شود اما پس از انجام رايزني‌ها با موزه بريتانيا اين زمان تا پايان فروردين‌ماه 1390 تمديد شد.

اين اثر ارزشمند کهن‌ترين فرمان تفاهم و همزيستي ملت‌ها شناخته شده و يک کپي از آن در ساختمان سازمان ملل متحد در نيويورک نگهداري مي‌شود.