مهمترین هدف کتابخانه ملی اتریش: تلاش در دسترس‌پذیرساختن منابع‌ اطلاعاتی

 

دکتر یوهانا راخینگر رئیس کتابخانه ملی اتریش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار لیزنا بیان داشت: " انجمن کتابداری و اطلاع رسانی اتریش در کتابخانه ملی اتریش واقع است و مسئولان کتابخانه سعی می کنند که به اندازه کافی با انجمن کتابداری اتریش تعامل داشته باشند و یکدیگر را در ارائه خدمات بهتر به کاربران  یاری رسانند و از طرفی به رشد بیشتر این رشته کمک نمایند. انجمن کتابداری اتریش در کارهای مرتبط با کتابخانه همکاری زیادی دارد."

وی درخصوص مهمترین فعالیتهای این کتابخانه اظهار کرد: " مهمترین بخش فعالیت های کتابخانه ملی اتریش، در حال حاضر دیجیتالی کردن تمام کتاب ها و منابع است تا از طریق اینترنت آن ها را دسترس پذیر سازد.  دیجیتالی نمودن تمامی محتوا ها (تصویر، نقشه ها) و نسخ خطی نیز در دستور کار ما قرار دارد. همینطور تلاش می کنیم که محیطی دوستانه و صمیمی توسط کتابداران در کتابخانه برای ارائه خدمات بهتر داشته باشیم. از طرفی رابطه خوبی با پژوهشگران، کتابخانه های عمومی و کتابخانه های دانشگاهی داریم تا اطلاعات و منابع گوناگون را با یکدیگر سهیم بوده و آنها را به اشتراک گذاریم."

دکتر راخینگر اذعان داشت: " کتابخانه ملی اتریش با برنامه حافظه جهانی (The memory of the world program) ارتباط تنگاتنگی دارد و آثار موجود در کتابخانه ملی اتریش که در یونسکو نیز ثبت شده اند تمامی ان ها در برنامه حافظه جهانی قرار دارند. از طرفی در تلاشیم که نسخه خطی «خمسه» که حدود دو سال و نیم برای مرمت آن وقت صرف کردیم و آن را به طور کامل دیجیتالی کرده ایم  را در برنامه حافظه جهانی قرار دهیم. "

خبرنگار: الهه حسینی