طرح انتشار رمان براي نوجوانان کانون ادامه می‌یابد

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون، مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون در تهران روز شنبه 27 فروردین میزبان چهره‌های صاحب‌نام عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان ایران بود تا میهمانان به صراحت، دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را با رییس هیات مدیره و مدیرعامل و معاون تولید کانون در میان بگذارند.

توجه به توزیع بهتر رمان‌های ویژه نوجوان در سراسر کشور، کیفیت طراحی جلد و گرافیک این آثار، انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی برای ارزیابی این آثار و ارتباط مخاطبان با آن، ادامه‌ی سفرهای انفرادی و گروهی نویسندگان به شهرهای مختلف کشور، تاکید بر آشنایی نسل جدید با ریشه‌های فرهنگی تاریخ ایران و ورود به عرصه ادبیات روستایی در قالب این طرح از جمله نظرها و پیشنهادهای برخی از این چهره‌های شاخص ادبیات نوجوان ایران بود که در این نشست مطرح شد.

سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در پایان این نشست از ترجمه‌ی این رمان‌ها در آینده توسط کانون خبر داد و گفت این مهم در دستور کار کانون قرار گرفته است.

مجموعه رمان برای نوجوان امروزی سال گذشته در کانون و به پیشنهاد سیدصادق رضایی شکل گرفت و افق 90 عنوان کتاب برای نود روز تابستان نوجوانان ایرانی را پیش روی قرار داد.
اسفند سال گذشته 14 عنوان از این رمان‌ها در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان تکه‌هایی از پازل نوجوانی رونمایی شد و اکنون تعداد زیادی از این آثار آماده چاپ است.

در نشست نویسندگان و تصویرگران کتاب نوجوان با مسوولان کانون چهره‌های مطرحی مانند فرهاد حسن‌زاده، محمدرضا یوسفی، حسن احمدی، سوسن طاقدیس، مصطفی خُرامان، محسن هجری، شهرام شفیعی، محمدرضا اصلانی، محمدرضا بایرامی، نورا حق‌پرست، جمال‌الدین اکرمی، طاهره ایبد، عبدالصالح پاک، جعفر توزنده‌جانی، مژگان بابامرندی و... حضور داشتند و برای نخستین بار نویسندگان جدیدی نیز به این جمع افزوده شده بودند.

حمیدرضا شاه‌آبادی معاون تولید کانون حضور این نویسندگان را نشانگر این مساله دانست که طرح رمان برای نوجوان امروز همچنان ادامه دارد و گفت: در سال جاری نیز این طرح اجرا می‌شود ونویسندگان دیگری وارد این مجموعه خواهند شد.

وی در عین حال تاکید کرد که کانون امسال برای توافق و عقد قرا داد با نویسندگان جدید که مایلند طرح‌های خود را برای نگارش رمان به کانون ارایه کنند اولویت‌هایی مشخص کرده است.

شاه‌آبادی توضیح داد نداشتن اثر در مرحله اول طرح و توجه به درجه‌بندی آثار گذشته ـ که به زودی این درجه‌بندی‌ها مشخص خواهد شد ـ اولویت‌های اصلی کانون برای دریافت اثر خواهد بود.
معاون تولید کانون در پایان از تهیه یک کاتالوگ و راه‌اندازی یک سایت اینترنتی دو زبانه برای معرفی کتاب‌های مجموعه "رمان نوجوان امروز" در آینده نزدیک خبر داد.