فراخوان ارسال آثار پژوهشي پنجمين جشنواره بین المللی فارابی

 

به گزارش لیزنا، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به منظور ارتقاي جايگاه علوم انساني و اسلامي و ترغيب و تشويق پژوهشگران اين حوزه به انجام تحقيقات بنیادی و کاربردی اصیل منطبق با ملاك‌هاي علمي و دانش بومي و همچنين شناسايي، معرفي و تقدير از محققان و دانشمندان برتر حوزه علوم انساني و اسلامي، «پنجمين دوره جشنواره بين‌المللي فارابي» را با مشاركت سازمان‌ها و مؤسسات علمي داخلي و بين‌المللي برگزار مي‌كند.

جشنواره با داشتن دوازده گروه علمي، داراي دو بخش داخلي و خارجي است. در بخش داخلي آثار پژوهشگران در دو سطح بزرگسال و جوان (زير 35 سال) مورد بررسي قرار مي‌گيرد. بخش خارجي مخصوص پژوهشگران غير ايراني است كه در آن آثار مربوط به حوزه فرهنگ و تمدن ايراني و اسلامي پذيرفته مي‌شود.

موضوع اصلي جشنواره، «شناسايي و معرفي آثار پژوهشي برتر در حوزه علوم انساني و اسلامي» است كه ممكن است به صورت منتشرشده، منتشرنشده، پايان‌نامه يا در هر قالب ديگري به دبيرخانه جشنواره ارائه گردد.

زمينه‌سازي و ايجاد فرصت براي ارتقاء، تقويت و توسعه علوم انساني؛ كمك به تبيين اهميت، كاركرد و نقش علوم انساني در فرآيندهاي برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري؛  آشناسازي و عمق‌بخشي آگاهي جامعه ايران نسبت به نقش علوم انساني در حوزه توليد علم، فرهنگ و تمدن‌سازي؛ معرفي توان علمي ايران و جهان اسلام در حوزه علوم انساني؛ شناسايي و معرفي آثار، دیدگاه‌ها و استعدادهاي برتر در حوزه علوم انساني؛ تشویق انديشمندان به منظور خلق دانش بومی در حوزه علوم انسانی در ایران و جهان اسلام؛ تمهيد شرايط مناسب براي تشويق و هدايت استعدادهاي جوان به انجام پژوهش‌هاي بوميِ عميق، بنیادی و كاربردي در حوزه علوم انساني؛ کمک به بازاندیشی و بازخواني میراث فکری و علمی ایران و جهان اسلام در حوزه علوم انساني از جمله اهداف پنجمین جشنواره بین المللی فارابی می باشد.

جشنواره بين‌المللي فارابي داراي دوازده گروه علمي است كه تمام حوزه‌هاي علوم انساني و اسلامي را پوشش مي‌دهد. شوراي علمي، جشنواره متشكل از مديران گروههاي علمي، بالاترين مرجع تصميم‌گيري امور علمي جشنواره است.

علاقه‌مندان به شركت در جشنواره مي‌توانند، طي زمان مقرر، با مراجعه به پايگاه اينترنتي جشنواره به نشانی www.farabiaward.ir نسبت به دريافت و تكميل كاربرگ‌هاي مربوط اقدام و اثر خود را به همراه ساير مدارك به صورت پستي به نشانی دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.