«استفاده از روش های کیفی در پژوهش های عملی» منتشر شد

به گزارش لیزنا، انجمن کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (ACRL)، منبعی را با عنوان «استفاده از روش های کیفی در پژوهش های عملی: چگونه کتابداران می توانند به چرایی داده ها پی ببرند؟» با ویراستاری داگلاس کوک و لسلی فارمر منتشر کرده است.

 

در حالی که پژوهش کیفی کتابداران را با محاسبات و سنجش های مؤثر آماده می نماید، از طرفی در کشف مفروضات، ارزش و عقیده درکی عمیق تر از عناوین فرعی تعامل کاربر با خدمات کتابخانه ها و مجموعه ها را ممکن می سازد.

کوک و فارمر اصول اساسی پژوهش کیفی را به شیوه ای قابل فهم ترسیم می کنند و مثال هایی را از پروژه های پژوهش که کتابداران دانشگاهی می توانند در جوامع خود به کار بیرند را ارائه می دهند.

بخش اول کتاب یک بررسی عملی و تئوری را از فرآیند پژوهش عملی و کیفی ارائه می دهد. در حالی که بخش دوم  شامل تعدادی از گزارش های پروژه های تحقیقاتی بر روی مسائل و مشکلات موجود در کتابخانه هاست. بخش نهایی کتاب شامل مثال هایی از پژوهش کیفی و ارزیابی با تمرکز  بر عناوین و گزارش های جدید مانند سواد اطلاعاتی است.

«استفاده از روش های کیفی در پژوهش های عملی» نخستین مطالعه از گرایش های اخیر در پژوهش کیفی  در کتابداری علمی است. این اثر یک مرور دقیق و روشنگرانه از فرآیند پژوهش عملی را  برای کتابداران دانشگاهی، کتابخانه های دانشگاهی و دانشکده های  علوم کتابداری و اطلاع رسانی ، دانشجویان کتابداری و محققان  فراهم می کنند.

علاقه مندان  می توانند برای خرید آن به فروشگاه اینترنتی انجمن کتابداری امریکا (ALA)   از طریق این  لینک مراجعه کنند.