هدف توسعه اقتصادی دانش بنیان تولید پایدار علم و فناوری است

 

دکتر  علی رشیدی ، رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات فناوری در نشست معاونين پژوهشي پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشي در مرکز نشر دانشگاهی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار لیزنا بیان کرد:" سال 1390از سوي مقام معظم رهبري سال " جهاد اقتصادي" نام گذاري شده است و ما طبق چشم انداز 1404 وظيفه ويژه اي در بحث برآورده کردن اهداف کشور بر عهده داريم."

وی گفت: "جايگاه اول در بحث توليد علم و فناوري هدف اصلی است. ما بايد بتوانيم با توليد دانش بنيان و به دست آوردن جايگاه اول در عرضه توليدات علمي و فناوري ، براي مردم نوعي فضاي اقتصادي ايجاد کنيم که کاملا در رفاه و امنيت باشند. "

دکتر رشيدي  با تأکید بر برنامه های این مسیر افزود: "ارزيابي و نظارت بر فعاليت هاي پژوهشي و فناوري ، سياست گذاري و ايجاد نقشه راه و ايجاد پارک های علم و فناوري را ازجمله برنامه هايي است که با همکاري وزارت علوم براي رسيدن به اين هدف اصلي اجرا مي شوند. توليدات علمي زماني مي توانند اهداف اقتصادي ما را محقق کنند که مبتني بر نياز داخلي و نياز سنجي منطقه اي و جهاني باشند. "

وی در پایان خاطر نشان کرد:" بنابراين هدف اصلي ما تنها صرف اقتصاد دانش بنيان، رشد هاي اقتصادي و حبابي نيست بلکه هدف ما توليد پايدار علم و فناوري و عرضه در کل بازارها از جمله بازار کشورمان و بازار جهاني است. "

 

خبرنگار الهه حسینی