نشستهای کتابخانه ملی در نمایشگاه کتاب

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، حبیب‌الله عظیمی معاون کتابخانه ملی گفت: کتابخانه ملی در نمایشگاه کتاب تهران 4 نشست برگزار می‌کند.

وی افزود: «شيوه‌های نوين فهرست‌نويسی نسخه‌های خطی»، «اطلاع‌رسانی ديجيتال نسخه‌های خطی در كتابخانه‌های بزرگ مانند ملی، دانشگاه تهران، آستان قدس، آیت‌الله مرعشی، مجمع ذخائر اسلامی و کتابخانه مجلس شورای اسلامی»، «كتاب و تحقيقات اسنادی »، «كتاب و سازمان‌دهی استاد در كشور» عناوین این نشست‌ها هستند.

عظیمی تصریح کرد: هم‌چنین در جهت ارتقای مرمت نسخ خطی تصمیم گرفته‌ایم، در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کارگاه مرمت تسخه های خطی را در محل غرفه این کتابخانه برگزار کنیم.

وی افزود: مالکان نسخه‌های خطی می‌توانند با حضور در این غرفه نسبت به مرمت و آفت‌زدایی نسخه‌های خود هماهنگی‌های اولیه را انجام دهند و پس از اتمام نمایشگاه کتاب تهران با مراجعه به سازمان اسناد و کتابخانه ملی نسبت به مرمت نسخه خود اقدام کنند.

عظیمی با بیان این مطلب که آفت‌زدایی نسخه‌های خطی شخصی در کتابخانه ملی به رایگان انجام می‌شود، گفت: البته مرمت نسخه‌های خطی با توجه به هزینه‌های بالایی که مواد و تجهیزات مرمت دارند، با توجه به نوع مرمت نسخه و با هزینه نسبتاً پایینی تعیین خواهد شد.