از کاغذ دیواری دیجیتالی رونمایی شد

 

به گزارش لیزنا به نقل از فناوران اطلاعات، این خانه دیجیتالی نسل آینده، مملو از فناوری‌های پیشرفته شامل صفحه‌ نمایش‌های لمسی، شارژرهای خازنی و کاغذ دیواری‌های کاملا دیجیتالی است. البته اتاق نشیمن آن توسط یک کنترل از راه دور قدیمی زمخت کنترل می‌شود که دقیقا برعکس کنترلرهای جدید این شرکت همانند کینکت ایکس‌باکس 360 است. مایکروسافت در کلیپ ویدیویی کوتاهی که از این خانه در وب‌سایت شبکه 9 منتشر کرده، اعلام کرده که Microsoft Home معادل تکنولوژیکی یک ماشین مفهومی است و ایده‌های آن تا چندین سال دیگر نمونه عینی پیدا نخواهد کرد.

ورودی این خانه دیجیتالی شامل یک صفحه فلزی شارژی خازنی است که اطلاعاتی چون وضعیت سلامتی را که از طریق ابزاری چون ساعت مچی نگارنده ضربان قلب ثبت کرده به نمایش می‌گذارد.اين فناوري‌ها در مركز Executive Briefing Center واقع در دفتر مركزي مايكروسافت به نمایش درآمده و قرار است كه نسل آینده فناوري‌هاي ديجيتالي كاربردي در منازل را به طور كامل متحول كنند.

در اين تصاوير ويديويي، فناوري‌هاي فراواني به نمايش درآمد‌ه‌اند كه از جمله آنها مي‌توان به صفحه ديجيتالي ويژه‌اي براي شارژ دستگاه‌هاي الكترونيكي اشاره كرد كه در عين حال مي‌تواند مانند يك نمايشگر بزرگ، به صورت همزمان اتفاقات داخلي گوشي‌ هوشمند را به نمايش بگذارد يا از طريق تراشه ويژه‌اي كه در ساعت مچي كاربر كار گذاشته شده، اطلاعات مربوط به وضعيت سلامت او را دريافت و منتشر كند.

ديوارهاي خانه ديجيتالي جديد مايكروسافت مي‌تواند بر اساس سليقه كاربر تغيير كند و متناسب با سليقه او تغيير رنگ و شكل دهد. روي اين ديوارها يك بولتن ديجيتالي نصب شده كه مي‌تواند به عنوان سيستم پخش موسيقي نيز مورد استفاده قرار گيرد و در عين حال كاربر فعاليت‌هاي روزانه و برنامه‌ريزي‌هاي خود را روي آن بنويسد.

نخستين مدل از خانه ديجيتالي Microsoft Home در سال 1994 ارايه شده است و اين شركت هر چند سال يك‌بار آن را به‌روز مي‌كند و به كمك گروهي از محققان، آخرين فناوري‌هاي مورد نياز كاربران را در آن ارايه مي‌دهد.