معرفی نامزدهاي جايزه ادبيات كودك گاردين2011

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، گاردين در گزارشی اعلام کرد: فهرستي 8 نفره از راه يافتگان به دور نهايي جايزه ادبيات كودك گاردين با معرفي «ديويد آلموند»، « فرانسيس هاردينگ» و «سيمون ميسون» از سوي هئيت داوران اين جايزه معرفي شد.

اين نويسندگان به ترتيب داستان‌هاي «نام من مينا است»، «سرقت در گرگ و ميش» و «شيريني ماه» را به دبيرخانه اين جايزه ارائه كرده و شايسته حضور در مرحله نهايي اين جايزه شده‌اند.

علاوه بر اين آثار «تغيير براي استورات» به قلم «ليزا اييانز»، «آقاي صمغ و مخفيگاهش» به قلم «اندي استنتوون»، «بازگشت به ريبل» به قلم «اندي ميليگان» و «زندگي خواهر من بالاي شومينه» نوشته «آنابل پيچر» از ديگر آثاري است كه در اين فهرست راه يافته است. به گفته رئيس هئيت داوران هر يك از آثار راه يافته به اين مرحله ويژگي و امتيار خاصي دارد كه داوري را كمي مشكل مي‌كند.

«ديويد الموند» در كتاب «نام من مينا است» داستان زندگي فردي را به تصوير مي‌كشد كه از زاويه ديد خود به روايت آنچه در اطرافش مي‌گذرد را به رشته تحرير در آورده است و يا «سرقت در گرگ و ميش» داستان زندگي يك بچه يتيم است كه براي ماجراجويي از شهري به شهر ديگر سفر مي‌كند.

وي اضافه كرد: امسال هر يك از راه يافتگان به مرحله نهايي شانس زيادي براي برنده شدن و دريافت جايزه نقدي اين جايزه دارند.

جايزه ادبيات كودك گاردين يكي از جوايز معتبر در حوزه ادبيات داستاني كودك و نوجوان است كه از سال 1967 تاسيس شده و سالانه نويسندگان و آثار مطرحي را به مخاطبان كودك و نوجوان خود معرفي مي‌كند.

پيش از اين نويسندگاني چون «فيليپ پولمن» و « لئون گارفيلد» توسط اين جايزه انتخاب و به عنوان نويسندگاني صاحب سبك به خوانندگان ادبي معرفي شده‌اند.