جشنواره وبلاگ‌هاي کتابداري و اطلاع رساني برگزار می‌شود

 

مریم اسدی، مسئول کمیته روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با اعلام این خبر به لیزنا افزود:  جشنواره وبلاگ هاي کتابداري و اطلاع رساني در 18 آبان ماه سال جاري توسط انجمن کتابداري و اطلاع رساني ايران با همکاري اتحاديه انجمن هاي علمي دانشجويي کتابداران ايران (ادکا) برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری اين جشنواره را هم انديشي، شناخت پتانسيل ها و فعاليت ها صورت گرفته در اين حوزه دانست و یادآور شد: وبلاگ ها يکي از عمومي ترين ابزارهاي اجتماعي براي تبادل و اشتراک افکار و انديشه در ميان کاربران اينترنتي محسوب مي گردند.

مریم اسدی افزود: استفاده از اين ابزارها سبب گرديده  تا کاربران، وب را تنها براي دسترسي و کسب اطلاعات مورد استفاده قرار ندهند، بلکه آنها را قادر ساخته تا در فرايند تبادل اطلاعات، توليد محتوا و خرد جمعي مشارکت نمايند. در سال هاي اخير وبلاگ هاي فارسي از رشد شتاباني برخوردار بوده ، به طوري که در سطح جهان توانسته است رتبه هاي برتر وبلاگ ها را از آن خود سازد.

وی در ادامه درخصوص رشد روزافزون وبلاگ ها در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی و ضرورت برگزاری جشنواره بیان کرد: وبلاگ ها نه در حوزه هاي عمومي بلکه در در حوزه هاي تخصصي نيز به شدت در حال افزايش هستند و حوزه کتابداري و اطلاع رساني نيز از اين قائده خارج نيست. وبلاگ هاي بي شماري در اين حوزه وجود دارد که هر يک بنا به اهدافي که براي خود تعيين کرد ه اند فعاليت مي کنند. تنها با يک جستجوي ساده در وب، مي توانيم به تعداد زيادي از وبلاگ ها در موضوعات مختلف کتابداري و اطلاع رساني دست يافت. علاوه بر وبلاگها، اثار ديگري از قبيل پايان نامه ها، کتاب، مقاله، گزارش هاي تحقيقي و نقدها با موضوع وبلاگ ها نگاشته شده است که هر کدام  به نوعي به اين موضوع از جنبه هاي مختلف پرداخته اند.

لازم به ذکر است، اطلاعات تکميلي درخصوص نحوه ارسال آثار متعاقبا اعلام خواهد شد.