رونمايي از پرده كعبه در موزه ملك

به گزارش لیزنا، روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك اعلام کرد: همزمان با فرا رسيدن مبعث رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) و اعياد شعبانيه سه قطعه پرده كعبه كه در گنجينه كتابخانه و موزه ملي ملك نگهداري ميشود در معرض ديد عموم قرار ميگيرد.

سه قطعه پرده كعبه موجود در گنجينه كتابخانه و موزه ملي ملك بيش از پنج دهه است كه در اين مجموعه نگهداري مي شود. اين سه قطعه پرده هركدام در حدود 6 متر طول دارند و بر روي آنها آياتي از كلام ا... مجيد به همراه اسماءالهي دوخته شده  و بر آستر پشت پارچه ها نام برخي از دوزندگان  نوشته شده است.

همچنين همزمان با جشن عيد فرخنده مبعث رسول اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم) (بنابر وقفنامه حاج حسين آقا ملک واقف و بنيانگذار کتابخانه و موزه ملی ملک) برنامه هاي گوناگوني ترتيب داده شده است كه از آن جمله ميتوان به افتتاح كارگاه ساخت جلد لاكي، افتتاح نمايشگاه هشت بهشت منتخبي از جلدهاي لاكي كتابخانه و موزه ملك، برپايي كارگاه هاي آموزشي معرفي تاريخ جلد، هنرمندان جلدسازو معرفي گلهايي كه در نقش مايه هاي آثارلاكي به كار رفته اند ،اشاره كرد.

شركت دراين مراسم براي عموم آزاد است و علاقمندان ميتوانند روز چهارشنبه مورخ  8 تیر ماه 1390 ساعت 16 در محل كتابخانه و موزه ملي ملك واقع در خيابان امام خميني (ره) حضور يابند.