حمایت از فعالیت های منجر به ارتقاء مطالعه در آذر بایجان شرقی

 

به گزارش لیزنا به نقل از اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان آذربايجان شرقي، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی به همراه کارشناسان امور کتابخانه ها، آمار، فرهنگی، فناوری اطلاعات و روابط عمومی از کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر دیدار کرده و از نزدیک در جریان مسائل و عملکرد کتابخانه های عمومی این شهرستان قرار گرفت.

در این بازدید تخصصی مسائل موجود در کتابخانه ها و نیز درخواست های اعضا با حضور کارشناسان به صورت تخصصی بررسی شده و راهکارهای مورد نیاز ارائه و تصمیمات لازم اخذ گردید.

همچنین در حاشیه این بازدیدها، شهردار شندآباد در دیدار با مدیرکل کتابخانه های استان ضمن تقدیر از فعالیت های کتابخانه های عمومی شبستر از وی خواست تا در صورت وجود امکان با استفاده ازامکانات فضایی کتابخانه عمومی شندآباد سایر فعالیت های فرهنگی نیز انجام پذیرد. همچنین دو تن از اعضای انجمن این شهر خواستار افزایش منابع تخصصی تر در این کتابخانه شدند.

خدایی در پاسخ به درخواست های شهردار و اعضای انجمن از آمادگی کامل این اداره کل جهت انجام فعالیت های توسعه و ارتقاء مطالعه مفید در جامعه خبر داد و افزود: این اداره کل از هرگونه فعالیتی که منجر به ارتقاء مطالعه در جامعه شود حمایت و همکاری می کند و آماده است تا با شرایط قانونی نسبت به این امور اقدام نماید.

وی طرح کتاب من را از جمله طرح های موفق و اثر بخش در غنی سازی منابع کتابخانه ها بر اساس نیاز مخاطبین عنوان کرده و از اعضای انجمن خواست تا نسبت به تبلیغ بیش از پیش این طرح فرهنگی موثر نهاد همکاری بیشتری داشته باشند تا مردم عزیز بتوانند با استفاده از این طرح به منابع دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.

الله وردیان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شبستر نیز در دیداری با مدیرکل کتابخانه های استان ضمن تقدیر از ابتکار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان ها، از آمادگی کامل این اداره برای همکاری در توسعه ارتقاء مطالعه مفید در شهرستان شبستر خبر داد.

گفتنی است در حال حاضر شهرستان شبستر دارای 12 باب کتابخانه عمومی است که با آغاز قریب الوقوع بهره برداری از کتابخانه عمومی کوزه کنان که از مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به استان است این تعداد به 13 باب خواهد رسید. تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی شبستر نیز برابر با 5734 نفر بوده و دارای 168269نسخه کتاب می باشد.