گشايش دو موزه خصوصي در کشور

به گزارش لیزنا به نقل از میراث آریا، «ابراهيم حجري» با اعلام اين خبر گفت: اين موزه‏ها با کسب مجوز از سازمان ميراث‏فرهنگي سال جاري فعاليت رسمي خود را آغاز کردند.

اين مقام مسوول ادامه داد: موزه «کتب و نسخ خطي اصفهان» متعلق به داريوش پپدني و موزه «موزه مردم‏شناسي البرز» متعلق به سيامک کلانتري است که در سال 90 گشايش يافته‏ اند.

او اظهار داشت: اين اقدام در راستاي توسعه موزه‏ها در کشور صورت گرفته و در آينده نيز پيگيري خواهد شد.

«سيامک کلانتري» نيز در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، زمان گشايش رسمي اين موزه را 31 ارديبهشت سال جاري عنوان کرد و گفت: همزمان با گشايش اين موزه نخستين موزه مجازي ايران که سازمان ميراث‏فرهنگي مجوز آن را صادر کرده است نيز گشايش يافت.

او گفت: موزه مردم‏شناسي البرز در دو بخش اشيا مردم‏شناسي و مستندات منطقه البرز را در کناراسناد و عکس‏هاي مهم دوره قاجار تا 30 سال گذشته را در معرض ديد علاقمندان قرار داده است.

اين مقام مسوول ادامه داد: در اين مجموعه در حدود 3 هزار و 600 عکس، 50 سند و 400 قلم شي مردم‏شناسي که عموم آنها ابزار هستند را به نمايش گذاشته است.

به گفته « کلانتري» اين موزه در کرج قرار گرفته و علاقمندان براي مشاهده آن مي‏توانند به کرج، انتهاي خط سوم حصار، نبش کوچه اسکندري، پلاک 4 مراجعه کنند.

همچنين علاقمندان براي مشاهده موزه مجازي البرز نيز مي‏توانند به آدرس www.amoo.info مراجعه کنند.