آرشیو وب‌سایت‌ها در کتابخانه کنگره امریکا

 

به گزارش لیزنا، تاریخچه آرشیو وب‌سایت‌ها در کتابخانه کنگره امریکا بیانگر آن است که، در سال 2000 ، این کتابخانه، یک پروژه آزمایشی برای گردهم آوری و نگهداری وب سایت ها انجام داد. تیمی از متخصصین کتابخانه، روشهای ارزیابی، گزینش، فهرست نویسی، ایجاد دسترسی و نحوه نگهداری آنها را برای نسلهای آینده پژوهشگران مورد مطالعه قرار دادند.

کتابخانه مجموعه وب سایت های موضوعی با عناوینی از قبیل انتخابات ملی ایالات متحده امریکا، جنگ عراق و حوادث یازده سپتامبر ایجاد کرده است. امکان مشاهده مجموعه های بیشتر از این قبیل به همراه  مجموعه های موجود از طریق وب های همگانی کتابخانه کنگره امریکا وجود دارد.

همچنین، در ماه جولای سال 2003 کتابخانه کنگره امریکا و کتابخانه های استرالیا، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایسلند، ایتالیا، نروژ، سوئد، کتابخانه اتحادیه اروپا و مجموعه اینترنتی ایالات متحده امریکا، به اهمیت همکاری در سطح بین المللی در جهت نگهداری محتوای اینترنتی برای نسلهای آینده، پی بردند و دست به تشکیل کنسرسیوم بین المللی حفاظت اینترنتی زدند. اهداف این سازمان شامل جمع آوری  مجموعه غنی از مطالب اینترنتی از سراسر دنیا و توسعه دادن گستره و پیشرفت و استفاده از ابزار آلات متداول، تکنیکها و استانداردهایی است که باعث خلق مجموعه های بین المللی می شود .

در ادامه، در سال 2004 ، مرکز نوآوریهایی استراتژیک کتابخانه، تیم بایگانی وب ها را در جهت حمایت از هدف مدیریت و حفاظت محتوای دیجیتالی در معرض خطر، بنا کرد. این تیم ماموریت ساختن زیر بنایی وسیع ، تکنیکی و قابل فهم، در کتابخانه برای ضبط کردن اطلاعات وب ها را به عهده دارند. این تیم با همکاری دیگر کارمندان کتابخانه و همکاران ملی و بین المللی اش، در حال مشخص کردن مسائل امنیتی، ایجاد کردن بهترین روش ها و ابزارهای ساختاری در جهت جمع آوری و نگهداری اطلاعات وب ها می باشد.