مذاکره معاونان پژوهشی برخی دانشگاههای کشور برای ساماندهی نشریات توسط ISC

 

به گزارش لیزنا، نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های شهيد چمران اهواز، سيستان و بلوچستان، شيراز و تبريز در روز شنبه اول مرداد 1390 در محل پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برگزار می شود.

دکتر جعفر مهراد سرپرست ISC دراین خصوص به لیزنا گفت : بر اساس برنامه های معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقيقات و فناوری مقرر است مؤسسات پژوهشی که در حوزه اطلاعات علمی فعاليت می کنند در صورت علاقه مندی و نيز دارا بودن مهارت ها و ظرفيت های لازم برای چاپ و انتشار، نشريات علمی - پژوهشی و نشريات علمی -ترويجی را مورد بررسی قرار داده و در صورت صلاح ديد برای نشر اين مجلات اقدام نمايند.

سرپرست ISC افزود: در حدود 2 ماه است که در اين حوزه بررسی ها و کارهای کارشناسی صورت گرفته و در نهايت جواب پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به سياست های معاونت پژوهشی و فناوری مثبت بود. در نتيجه برای سنجيدن توانمندی های  ISC در چاپ و انتشار نشريات معتبر ابتدا با 4 دانشگاه مذاکره شد و دانشگاه های ياد شده موافقت خود را برای واگذاری چاپ و نشر مجلات خود به ISC اعلام کردند.

وی اظهار داشت : جهت انجام تفاهم و آگاهی از شرايط طرفين، پيش نويس تفاهم نامه توسط ISC تهيه  شده و قرار است روز شنبه به معرض نقد و بررسی معاونان پژوهشی اين دانشگاه ها گذاشته شود.

دکتر مهراد ادامه داد : در مجموع به نظر می رسد تعداد 40 نشريه از 4 دانشگاه ياد شده در بالا برای چاپ به ISC سپرده شود که با احتساب فصلی بودن اين نشريات، تعداد شماره های اين نشريات به 160 شماره بالغ می شود.

سرپرست پايگاه استنادی افزود : تمام هزينه های چاپ و نشر در تعهد ISC خواهد بود و ISC از تمام تلاش و ظرفيت های خود برای سامان بخشيدن به اين نشريات بهره خواهد برد.

گفتنی است معاونان پژوهشی دانشگاه های شيراز، سيستان و بلوچستان، شهيد چمران اهواز و تبريز به دعوت سرپرست ISC در نشست مزبور شرکت خواهند کرد.