تقاضای تمام استان‌ها برای ایجاد دانشگاه تک جنسیتی

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، غلامرضا خواجه سروی دراین باره گفت: موارد قابل توجهی در سفرهای استانی داریم که خانواده‌ها از هیئت اعزامی وزارت علوم می‌خواهند تا درخواستشان برای ایجاد دانشگاه تک‌جنسیتی در استانشان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منتقل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: مردم در سفرهای استانی هیئت دولت، تقاضایشان برای ایجاد دانشگاه تک جنسیتی در استانشان را یا به صورت مکتوب یا به طور شفاهی به مسئولان وزارت علوم ارائه می کنند.

وی اضافه کرد: این طور هم نیست که صرفا یک سری از استان‌ها درخواست راه‌اندازی دانشگاه تک‌جنسیتی داشته باشند بلکه این تقاضاها مربوط به همه استان‌ها می‌شود.

خواجه سروی یادآور شد: اینکه وزارت علوم به ایجاد دانشگاه‌های تک‌جنسیتی مجوز می‌دهد و موافق توسعه آن است، موردی است که خود خانواده‌ها و مردم‌ می‌پسندند و وزارت علوم نیز باید به خواسته مردم پاسخ دهد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا تک جنسیتی بودن دانشگاه ها منجر به ارتقای آموزشی دانشگاه می شود،گفت: تجربه محیط‌‌های دانشگاهی که اختلاط جنسیتی ندارند نشان داده که ارتقای علمی و سطح دانش در این دانشگاه‌ها بهتر و بالاتر است.