سيستم جديد IBM براي اسکن 10 ميليارد فايل در 43 دقيقه

به گزارش لیزنا به نقل از همكاران سيستم، اين سيستم ويرايشي ارتقا يافته از نسخه قبلي خود است. نسخه قبلي اين سيستم که در نمايشگاه Supercomputing 2007 معرفي شده بود مي‌توانست يک ميليارد فايل را ظرف سه ساعت اسکن کند.
اين سيستم پرسرعت بر پايه حافظه‌هاي فلش طراحي و ساخته شده است تا بتواند ابرداده‌ها را با سرعت بالا ارسال و دريافت کند. پيش از اين ابرداده‌ها بر پايه مخازن نصب شده روي ديسک‌ها ذخيره مي‌شدند و اين فرآيند با صرف زمان طولاني صورت مي‌گرفت.
«بروس هيلزبِرگ» مدير سيستم‌هاي ذخيره‌ساز اطلاعات در مرکز IBM Research Almaden در اين باره گفت: «اگر ما اين حجم از اطلاعات را در يک سيستم پرسرعت در اختيار داشته باشيم، مي‌توانيم عمليات‌ مورد نظر خود را با سرعت بالاتر و ظرف مدت‌زمان کوتاه‌تر انجام دهيم. استفاده از حافظه‌هاي جامد در سيستم‌هاي ذخيره‌ساز اطلاعات اين امکان را براي ما فراهم مي‌کند تا بتوانيم مديريت آسان‌تري بر اطلاعات داشته باشيم و با سرعت بالاتر اطلاعات را پردازش کنيم».
شرکت IBM اميدوار است تا مشتريان آن طي سال‌هاي آتي بتوانند سيستم‌هاي ذخيره‌ساز اطلاعات را با سرعت بالاتر و ظرفيت گسترده‌تر در اختيار بگيرند.
هيلزبرگ در ادامه توضيح داد: «از آنجا که بسياري از سازمان‌ها و شرکت‌ها حجم‌هاي وسيعي از اطلاعات را براي مدت طولاني ذخيره مي‌کنند، آن‌ها به روش‌هاي کاربردي‌تر در اين زمينه نياز دارند که سيستم جديد IBM مي‌تواند به نياز آن‌ها پاسخ گويد».