بازديد كاركنان موسسه ملك از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، در  راستاي برگزاري سلسله نشست هاي كارگاهي- آموزشي  به جهت ارتقا سطح كيفي اطلاعاتي كاركنان اين مؤسسه، اين بار كارشناسان كتابخانه و موزه ملك امروز سه شنبه مورخ 4 مرداد، به بازديد از کتابخانه ، موزه و مرکز اسناد مجلس شوراي اسلامي پرداختند.

كارشناسان در اين بازديد ابتدا با تاريخچه كتابخانه مجلي آشنا شدند كه اين كتابخانه به عنوان اولین کتابخانه پارلمانی آسیا در سال 1285 شمسی با هدف حمایت فکری و علمی نمایندگان مجلس شورای ملی به طور غیررسمی تاسیس شد. در ۱۷ بهمن ماه 1341 ساختمان کنونی کتابخانه و موزه مجلس افتتاح شد و از تاریخ 13 آذر ماه 1375، كتابخانه با عنوان «كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي» به كار خود ادامه داد. اين كتابخانه در حال حاضر توانسته است با بهره‌جويي از تجهيزاتِ روزآمد و غني‌سازي منابع، متناسب با آخرين توليداتِ علمي به‌ويژه در حوزه‌ی ايرانشناسي، به اعتباري كم‌نظير در گستره‌ی ملي و بین‌المللی دست یابد.

در ادامه كارشناسان كتابخانه و موزه ملي ملك با همراهي مسئولين و كارشناسان كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي از بخشهاي ديگري چون : كتابخانه‌ی شماره‌ی دو (کتابخانه تخصصی ایرانشناسی)، مخزن نسخ خطی، مرکز ملی اسناد مجلس شورای اسلامی، بخش مطبوعات و نشريات ادواری، مخزن كتاب‌های چاپی کتابخانه‌ی شماره یک اصلی، فراهم آوری منابع چاپی، بخش فن‌آوری اطلاعات و دیجیتال سازی منابع،  بخش خدمات دیجیتال به مراجعین، موزه تاریخی صنعت چاپ كه در حال راه اندازي است بازديد كردند.