رد شایعه ادغام دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، دکتر انوشیروان محسنی بندپی افزود: شایعاتی که در زمینه ادغام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حد حرفهایی است که بدون منبع و غیرموثق مطرح می شود و توجیه این صحبت ها نیز ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی افزود: در حالیکه دانشگاه علوم پزشکی ایران به دلیل استان شدن البرز و حجم بیشتر کار این دانشگاه بر این استان متمرکز شده بود و همین مسئله به ادغام آن دامن زد. البته مجلس درباره آن ادغام نیز حرف داشت و در نهایت آن را پذیرفت.

محسنی بندپی اظهار داشت: اما دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همانند دانشگاه علوم پزشکی تهران است و از نظر علمی همانند یکدیگر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ریشه این شایعات گفت: در این زمینه عده ای علاقمند هستند که آموزش پزشکی را دوباره به وزارت علوم بازگردانند و از همین رو این شایعات را مطرح می کنند. ولی این مسئله را نادیده می گیرند که ما بر اساس شاخصهای موجود در آموزش پزشکی پیشرفته هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این موضوع که آموزش پزشکی، درمان را تحت تاثیر قرار داده نیز درست نیست چرا که بخش عمده مشکلات درمان با هزینه کردن صحیح اعتبارات قابل حل است.

وی گفت: اگر تعرفه ها واقعی شود و سهم درمان از هدفمند شدن یارانه ها پرداخت شود، مشکلات درمان حل می شود و نیازی هم به طرح این مسائل نیست.

ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در آبان ماه سال 89 زمینه ساز طرح موضوع ادغام دانشگاه های علوم پزشکی در سطح استان تهران است. البته این موضوع از سوی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همان روزها تکذیب شد.