رايانه‌هاي مک شرکت اپل با ویندوز 7 مایکروسافت سازگار شد

به گزارش لیزنا به نقل از همکاران سیستم، شرکت اپل در مقاله‌اي مربوط به پشتيباني از پارتيشن Boot Camp 4.0، اعلام کرد: پارتيشنBoot Camp که به رايانه‌هاي مک شرکت اپل امکان اجراي سيستم عامل‌هاي ويندوز مايکروسافت را مي‌دهد، هم‌اکنون تنها به سيستم عامل ويندوز 7 نياز دارد.

 


تمام رايانه‌هاي مک که سيستم عامل Lion روي آن نصب شده است به پارتيشن Boot Camp 4.0 مجهز شده‌اند که اين پارتيشن تنها مي‌تواند ويندوز 7 را اجرا کند و ويندوز‌هاي XP و ويستا با آن سازگار نيست.


بنا بر اعلام اپل، Boot Camp 4.0 به يک ويندوز 7 Home Premium 32 بيتي يا 64 بيتي حرفه‌اي و Ultimate disc نياز دارد. اما به گفته اپل آن دسته از کاربران رايانه‌هاي مک که سيستم‌عامل خود را به Lion ارتقا داده يا از سخت‌افزار‌هاي قديمي مجهز به سيستم‌عامل اوليه Lion  به سخت‌افزارهاي جديد ارتقا مي‌دهند، مي‌توانند از پارتيشن قديمي Boot Camp 3.0 استفاده کنند و ويندوز‌هاي XP و ويستا را اجرا کنند. اين کاربران نمي‌توانند به Boot Camp 4.0 ارتقا يابند.


البته اپل اين را هم گفته است كه اگر رايانه مک شما پارتيشن Boot Camp با ويندوزXP  و ويستا دارد، مي‌توانيد از اين پارتيشن خود استفاده کنيد، اما نمي‌توانيد آن را به Boot Camp 4.0 ارتقا دهيد.


کاربران ديگري که مي‌خواهند ويندوز XP و ويستا را روي Mac OS X 10.7 اجرا کنند مي‌توانند به جاي استفاده از نرم‌افزار مجازي‌سازي مانند نسخه دسکتاپي Parallels براي رايانه‌هاي مک، از Fusion يا VirtualBox اوراکل بهره گيرند.