کتابخانه شماره 43 کانون تهران راه اندازی شد

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون، مرکز شماره‌ی 43 کانون در داخل مرکز بزرگ آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون در خیابان حجاب تهران قرار گرفته است و در آن تمامی فعالیت‌های رایج مراکز کانون ارایه می‌شود.

پیش از این این مرکز تنها یک کتابخانه بود که به مراجعه کنندگان مرکز آفرینش‌ها کتاب امانت می‌داد اما اکنون بچه‌های مناطق اطراف خیابان حجاب می‌توانند از فعالیت‌های هنری و ادبی کانون استفاده کنند.

این مرکز با دارا بودن بیش از 12 هزار جلد کتاب روز 15 مرداد طی آیینی رسمی با حضور کودکان و نوجوانان کار خود را آغاز کرد.

مرکز آفرینش‌ها از زمان راه اندازی خود در سال 1372 علی رغم فعالیت‌های چشمگیر فرهنگی، هنری، برپایی جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی و همایش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی از داشتن یک مرکز فرهنگی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان ـ با تعریف خاص این مراکز در کانون ـ محروم بود.

در مراسم گشایش این مرکز فاطمه گنجی مربی مسوول مرکز 43 در سخنانی هدف اصلی کانون را ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: مربیان کانون نیز با طراحی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری تلاش می‌کنند تا ضمن کشف استعداد‌های بچه‌ها، آنان را به مطالعه تشویق کنند.

وی افزود: این مرکز فعالیت خود را با ثبت نام نخستین گروه از کودکان و نوجوانان آغاز کرده است.

قصه‌گویی ستایش روحی عضو 9 ساله مرکز شماره 20 کانون و گفت و گو با کیمیا حسینی عضو هنرمند مرکز 43 و بازی‌گر نقش کودک خردسال در فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین دو عضو سابق مراکز کانون به اجرای موسیقی سنتی در این برنامه پرداختند که با استقبال حاضران روبرو شد.

گفتنی است در این مرکز تازه تاسیس فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، نمایش، فعالیت‌های ادبی، کلاس‌های گام به گام تا اندیشه‌ی فلسفی، رباتیک، و نمایش و نقد فیلم برای کودکان و نوجوانان 6 تا 16 ساله ارایه می‌شود.