ISC از قلمرو جغرافيايی جهان اسلام فراتر رفت

 

به گزارش لیزنا، بر اساس گزارش اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بين المللیISC، دکتر مهراد سرپرست پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از درخواست يک نشريه انگليسی ديگر جهت نمايه سازی در اين پايگاه خبر داد و گفت: در تاريخ 9 اوت 2011 ميلادی نامه ای از پروفسور Ezendu Ariwa سردبير نشريه  “ International Journal of New Organizational Trend and Research “ دريافت کرديم که در آن نامه درخواست کرده است که اين نشريه در ISC نمايه سازی شود.

دکتر مهراد افزود: در پاسخ به سردبير، وب سايت ISC معرفی و گفته شد که اين نشريه   می تواند از گزينه سامانه ارسال مقالات مجلات معتبر با قالب XML استفاده نموده و مجله خود را بر اساس help که در اين گزينه قرار داده شده است جهت نمايه شدن به ISC ارسال کند.

سرپرست پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: با درخواست هايي که بدين ترتيب به ISC می رسد، ISC از قلمرو جغرافيايی جهان اسلام خارج شده و کشورهای ديگری که در گروه جغرافيای کشورهای اسلامی قرار ندارند نمايه شدن نشريات علمی خود را به ISC منعکس می کنند.

دکتر مهراد گفت: اتفاقاً اين موضوع در آخرين شورای ISC که در تاريخ 15 مردادماه 1390 در دفتر معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقيقات و فناوری تشکيل شد توسط معاون محترم پژوهشی و فناوری مورد تشويق و تأييد قرار گرفت.

گفتنی است پيش از اين کشور هندوستان نيز درخواست هايی از اين قبيل برای نمايه سازی مجلات خود به ISC ارسال کرده است.