راه‌اندازی کارشناسی ارشد علم سنجی در دانشگاه بین المللی پاکستان توسط ISC

 

به گزارش لیزنا به نقل از اداره روابط عمومی و همکاریهای بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلا (ISC) ، تفاهم نامه همکاریهای علمی پژوهشی بین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان با حضور دکتر ممتاز احمد و دکتر جعفر مهراد در محل (ISC) امضا شد.

به گفته دکتر مهراد طبق این تفاهم نامه بزودی شعبه (ISC) در دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان افتتاح می شود .

بر اساس تفاهم به عمل آمده مقرر است پایگاه استنادی علوم جهان اسلام کارکنانی را که در دفتر (ISC) در پاکستان کار می کنند آموزش داده و پشتیبانی کنند .

دکتر مهراد گفت : بخش عمده پشتیبانی ها جنبه سخت افزار و نرم افزار و پشتیبانی مالی دارد .

وی ادامه داد : طبق بند دیگر این تفاهم نامه،  (ISC) دوره کارشناسی ارشد علم سنجی را در دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان و با همکاری اعضا هیات علمی آن دانشگاه راه اندازی می کند. به گونه ای که ممکن است نخستین دانشجویان این دوره از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام معرفی و بر اساس بورس در این دوره شرکت کنند .

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بیان کرد: در بند دیگر تفاهم نامه طبق سیاست های کلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تفاهم شد چاپخانه مشترکی با سرمایه (ISC) و دانشگاه بین المللی اسلامی جهت چاپ و انتشار نشریه های علمی در شیراز پی گیری شود.

لازم به ذکر است که دفتر (ISC) در پاکستان مسئولیت تحلیل استنادی نشریه های علمی کشورهای افعانستان ، مالدیو ، اندونزی ، بنگلادش و پاکستان را بر عهده دارد.