کد خبر: 1058
تاریخ انتشار: شنبه, 21 فروردين 1389 - 06:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

عنوان "كتابدار سال" به مردي از ناواهو رسيد

عنوان "كتابدار سال" به یک کتابدار محلی از ناواهو رسید. ايروينگ نلسون كه به عنوان سرپرست برنامه ي كتابخانه ي اقوام ناواهويي مشغول به كار است، عنوان بهترين كتابدار سال 2010 را از ميان بيش از 500 كتابدار در سطح جهان به دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از سايت اخبار علم كتابداري و اطلاع رساني ، يك كتابدار محلي ناواهويي، اخيرا موفق شده است به افتخاري بزرگ به دليل كمك به گسترش سوادآموزي در 27000 متر مربع از مناطق سرخپوست نشين نائل شود.

ايروينگ نلسون كه به عنوان سرپرست برنامه ي كتابخانه ي اقوام ناواهويي مشغول به كار است، عنوان بهترين كتابدار سال 2010 را از ميان بيش از 500 كتابدار در سطح جهان به دست آورده است.

خواننده به خواننده (Reader to Reader) كه يك سازمان غير انتفاعي ست و در امهرست كالج واقع در شهر امهرست آمريكا مستقر است، اين نشان افتخار را براي بيش از سه دهه جانبداري نلسون در امر سوادگستري اهدا مي كند.

ديويد ميزور، مدير اجرايي موسسه ي فوق مي گويد: « نلسون فردي فوق العاده ست و تعهدش نسبت به كتابخانه و شهرونداني كه از آن بهره مي گيرند، بي نظير است. »

نلسون كار خود را به عنوان يك كتابدار، از كتابخانه اي سيار در جاده هاي روستايي آن منطقه آغاز نمود. از ديگر افتخارات او مي توان به گردآوري بيش از 11000 عنوان كتاب از تاريخ شفاهي و تقاضاهاي ثبت زمين با قدمتي از تاريخ  1675م. اشاره كرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: