کتاب‌فروشان آلمانی در مقابل کتابخوان الکترونیکی آمازون متحد می‌شوند

 

به گزارش لیزنا، کتاب فروشان آلمانی و Deutsche Telekom به منظور به چالش کشیدن قدرت نفوذ آمازون در بازار رو به رشد کتاب های الکترونیکی با یکدیگر متحد شده و دست به تولید کتاب خوان های الکترونیکی زدند.

این شرکت ها در روز جمعه اعلام کردند: Thalia، WeltbildHugendubelو Club Bertelsmannبه منظور رقابت با تبلت های اپل و  کیندل آمازون از هفتم مارس شروع به فروش کتابخوان های Tolino– با بیش از 300 هزار کتاب قابل دسترس برای دانلود - خواهند کرد.

 

همانطور که در بریتانیا –Waterstones، تحت تاثیر فشار علاقه به آمازون قرار داشتند، کتاب فروشان آلمانی نیز از آن رنج می بردند. Thalia بزرگترین فروشنده ی کتاب در آلمان تا پایان ماه سپتامبر اصلاحاتی در فروشگاه هایش انجام داده و بسیاری از فروشگاه هایشان تعطیل شده است؛ کسب و کار این شرکت نیز با کاهش 2% در فروش- یعنی به میزان 915 میلیون یورو (1.2 بیلیون دلار)- همراه بوده است.

 

کارل هاف، ناشر و فروشنده ی کتاب می گوید: "آینده ی صنعت کتاب آلمان می بایست در دستان خود آلمانی ها بماند و نه گروه های آمریکایی که به آن ها اشاره نیز شد".

 

کتاب های الکترونیکی بیش از 10 درصد بازار کتاب ایالات متحده را در دست گرفته اند و این در حالی است که این درصد در بازار آلمان تنها 3.2 درصد می باشد.

 

با این حال بنا به گزارش گروه پژوهش GfK بازار کتاب های الکترونیکی با میزان فروشی برابر با 102 میلیون یورو در سال 2012 رو به رشد است.

 

میزان خرید آلمان ها از آمازون در سال 2012 مبلغی برابر با 8.7 بیلیون دلار بوده که این میزان در بریتانیای کبیر بنا بر گزارش های حاصل شده از تبادلات ارزی 6.5  بیلیون دلار تخمین زده شده است.

 

اوایل این ماه مقاله ای در مجله ی تخصصی Buchreport خرید کتاب در آمازون توسط مردم آلمان در سال 2012 را 1.6 - 1.8 بیلیون یورو، چیزی مشابه با 20 درصد از سهام بازار کتاب آلمان و میزان مبلغی برابر با 9.6 بیلیون یورو در سال 2011، تخمین زد.

 

سخنگوی Thalia–فروشنده ی عطر و محصولات زیبایی داگلاس- می گوید: برای مشارکت در کتابخوان های الکترونیکی دیر نشده است. وی به رویتر گفت: "به منظور تضمین آینده ی بازار آلمان، اکنون زمان مناسب ارائه ی جایگزین برای آمازون و اپل رسیده است."

 

گفتنی است، Tolino دارای صفحه ی لمسی، باتری با طول عمر 7 هفته است و قابلیت ذخیره ی 2000 کتاب را دارد؛ قیمت فروش این دستگاه 99 یورو بوده و این در حالیست که قیمت ارزان ترین کیندل در amazon.de، 79 یورو است. شرکت های موجود اعلام کرده اند با آغوش باز از مشارکت دیگر فروشندگان استقبال می کنند.

 

ترجمه: پیروز ابراهیمی جعفری