محاسبه سوابق شغلی مرتبط کارکنان سابق وزارت ارشاد شاغل در نهاد

 

به گزارش لیزنا، معاونت اداری و مالی نهاد طی بخشنامه ای خطاب به معاونت های ستادی، واحدهای تشکیلاتی زیرنظر دبیرکل و ادارات کل کتابخانه های عمومی استان ها، اعلام کرد: این معاونت قصد دارد در راستای حمایت و تامین حقوق استخدامی آن دسته از همکاران شاغل در واحدهای تشکیلاتی نهاد که قبل از تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور (مصوب 17/12/1382) و تصدی پست سازمانی و اشتغال در نهاد دارای سوابق شغلی مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند اما سابقه آنها تا به حال در مقوله بازنشستگی لحاظ نشده است، اقدامات لازم را از طریق جمع آوری اطلاعات این دسته از پرسنل انجام دهد.

 

متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

 

بخشنامه به معاونت های ستادی، واحدهای تشکیلاتی زیر نظر دبیرکل و ادارات کل کتابخانه های استان ها

با سلام،

 

به قرار اطلاع، پاره ای از همکاران شاغل در واحدهای تشکیلاتی نهاد متبوع قبل از تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور مصوب 17/12/1382 و تصدی پست سازمانی و اشتغال در نهاد دارای سوابق شغلی مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند. علیرغم منظور نمودن تجارب آنها، در پیشینه‌ی ‌اداری و استخدامی، به جهت عدم پرداخت حق بیمه در دوران موصوف، ملحوظ نمودن این سوابق در مقوله بازنشستگی مقدور نشده است. علیهذا معاونت اداری و مالی نهاد در راستای حمایت و تامین حقوق استخدامی آنها درصدد است با همکاری و مدخلیت مراجع ذیربط اقدامات لازم را در جهت منظور نمودن این تجارب در سنوات بازنشستگی به عمل آورد. مقتضی است دستور فرمایید موضوع به افراد مزبور جهت انعکاس مراتب به این معاونت به صورت مشروح و مبسوط، ضمن ارائه مدارک مثبته مبنی بر اشتغال در کتابخانه های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام لازم به عمل آورند.

 

در خاتمه یادآوری می نماید ارسال اطلاعات فوق هیچگونه تعهدی برای نهاد متبوع ایجاد نخواهد کرد و جمع آوری اطلاعات ذیربط در راستای تامین حداقل حقوق استخدامی تلقی گردیده و برقراری آن منوط به همکاری سایر مراجع قانونی و تامین بار مالی مربوط می باشد.

 

                                                                                                         مهدی اشراقی

                                                                                                      معاون اداری و مالی