کد خبر: 1783
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 خرداد 1389 - 16:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

تولیدات علمی دانشمندان علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر ایران در ISI در سال 2010

دانشمندان حوزه های علوم اجتماعی ، انسانی و هنر ایران توانسته اند در سال 2010 (که پنج ماه و 23 روز  از آن سپری می شود) 253 مدرک در نمایه های استنادی علوم اجتماعی (SSCI) و علوم انسانی و هنر(A&HCI) موسسه اطلاعات علمی (ISI) منتشر نمایند. که این تعداد، از کل مدارک نمایه شده در این پایگاه در سال 2006 که 205 مدرک بود، بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، دکتر جعفر مهراد  با اعلام این مطلب افزود: بررسی ها همچنین نشان می دهد که تلاش دانشمندان ایرانی در این حوزه ها روند صعودی را طی می کند، چنانچه در سالهای 2006 دویست و پنج، 2007 سیصد و هفتاد و سه، 2008 پانصد و چهارده و در 2009 نهصد و شصت و هشت مدرک در این دو نمایه استنادی از پژوهشگران ایرانی به ثبت رسیده است. توجه در اعداد و ارقام ارائه شده بیانگر این امر است که تولید علم محققان ایران در سال 2009 از مجموع تولیدات آنها در سالهای 2007 و 2008 بیشتر است.

همچنین در سال 2010 دانشگاه های علوم پزشکی تهران، تهران و تربیت مدرس و آزاد اسلامی(مشترکاً) با 37، 33 و 18 مدرک نمایه شده در نمایه های استنادی علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی، بیشترین سهم تولید علم را در میان سایر موسسات به خود اختصاص داده اند.

"منتظری، الف."و" غنی زاده، الف." نیز برترین دانشمندان ایرانی از نظر تولید علم در پایگاه های استنادی علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی در سال 2010 هستند. همچنین محققان ایرانی به ترتیب با کشورهای استرالیا، آمریکا و کانادا بیشترین همکاری علمی را داشته اند. و نیز مجلات "  IRANIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH" ، "AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT" و " CHILD CARE HEALTH AND DEVELOPMENT" بیشترین مقالات دانشمندان ایران را منتشر نموده اند. دانشمندان حوزه های موضوعی بهداشت عمومی، محیط و حرفه ای؛ مدیریت و کتابداری و اطلاع رسانی با 50، 30 و 18 مدرک نمایه شده در نمایه های استنادی مذکور بیشترین سهم را در تولید علم داشته اند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: