کد خبر: 1802
تاریخ انتشار: جمعه, 07 خرداد 1389 - 11:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کنفرانس بین المللی مدیریت اکوسیستم های دیجیتال (MEDES)

کنفرانس بین المللی مدیریت اکوسیستم های دیجیتالی (MEDES) مورخ 26-29 اکتبر 2010 (4-7 آبان 1389) در شهر بانکوک تایلند و با همکاری دانشگاه Kasetrat و مرکز تکنولوژی کامپیوتر و الکترونیک ملی تایلند  (NECTEC) برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) کنفرانس بین المللی مدیریت اکوسیستم های دیجیتالی  (MEDES) مورخ 26-29 اکتبر 2010 (4-7 آبان 1389) در شهر بانکوک تایلند برگزار می شود.

در دنیای اینترنت، رشد سریع و استفاده از رسانه های دیجیتالی ما را به ظهور محیط هایی مجازی که اکوسیستم های دیجیتالی نامیده می شود، هدایت می کند و موجودیت های مستقل و چند گانه نظیر نرم افزارها، خدمات، سازمان ها و کاربردهایی را که یک یا چند رسالت را به اشتراک می گذارند را ایجاد می کنند که بر روی تعامل بین آن موجودیت ها متمرکز است.

محیط های خود تنظیم اکوسیستم های دیجیتالی مدیون ترکیب و تحول این "مؤلفه های دیجیتالی" است که در آن منابع آماده شده توسط هر موجودیت به درستی کنترل، نگهداری و استفاده شده است. منابع اساسی و متضمن، اساسا  مدیریت داده، خدمات جدید و ابتکاری، هوش محاسبه ای و محیط های خود تنظیم را دریافت می کنند.

به دلیل ذات و ویژگی های چندگانه ی اکوسیستم های دیجیتالی، طراحی و مطالعه آنها بسیار پیچیده است. همچنین درک ضعیفی ازاینکه چگونه منابع در حال کنترل اکوسیستم های دیجیتالی را قدرتمند می سازند، وجود دارد. پتانسیل موجود در کاربرد تکنولوژیهای اطلاعاتی سبب ایجاد درک نسبت به اینکه چگونه موجودیت ها، منابع را درخواست می کنند و چقدر می توانند در تولید ارزش های افزوده، در دانش و محیط های تجاری موثر واقع شوند.

مدل ها و روش شناسی های این حوزه موضوعی، می تواند در زمینه مدیریت داده، تکنولوژی های وب، شبکه سازی، امنیت، تعامل های کامپیوتر-انسان، هوش مصنوعی، خدمات الکترونیکی و سیستم های خود تنظیم که استقرار اکوسیستم های دیجیتال و مدیریت منابع آن ها را پشتیبانی می کنند به کار رود.

هدف از این کنفرانس تشکیل یک کمیته متشکل از افراد دانشگاهی و پژوهشگران و صنعتگران علاقه مند به کشف چالش های گوناگون مربوط به مدیریت منابع اکوسیستم های دیجیتال است همچنین نحوه بهره گیری از روش ها و تکنولوژی های جدید در محیط های دیجیتالی، هدف دیگر این کنفرانس است.

این کنفرانس با همکاری دانشگاه کازترات (Kasetrat) و مرکز تکنولوژی کامپیوتر و الکترونیک ملی تایلند  (NECTEC) در شهر بانکوک تایلند برگزار می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: