کد خبر: 1804
تاریخ انتشار: جمعه, 07 خرداد 1389 - 13:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اعضای هیأت مدیره جدید شورای کتاب کودک معرفی شدند

مجمع عمومی سالانه شورای کتاب کودک، روز چهارشنبه ۵ خرداد ماه، ساعت 15 برگزار شد و اعضای هیأت مدیره جدید شورای کتاب کودک انتخاب و معرفی شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، مجمع عمومی سالانه شورای کتاب کودک در روز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹، ساعت ۱۵ در محل کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک تشکیل شد.

 

از برنامه های این مجمع در این روز، گزارش هیأت مدیره مربوط به سال ۸۸، گزارش مالی و ترازنامه منتهی به اسفند ۸۸ و گزارش بازرس قانونی، انتخابات هیئت مدیره بازرس و انتخاب روزنامه رسمی بود.

پیش از ارائه گزارش سالانه شورای کتاب کودک، خانه کتابدار و فرهنگنامه، انتخابات هیأت مدیره زیر نظر هیأت رئیسه انتخاب‌شده در جلسه، برگزار شد.
نتیجه حاصل‌شده اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره شورای کتاب کودک بدین شرح است:


توران میرهادی، نوش‌آفرین انصاری، یحیی مافی، فاطمه مرتضایی‌فرد، مسعود ناصری، پروین فخارنیا، جمال‌الدین اکرمی، سحر ترهنده، مجید بلوچ، اکبر نعمتی.


همچنین نصرالله افاضل و ایراندخت شیرازی به عنوان بازرس انتخاب شدند.

در این جلسه افرادی حق رأی داشتند که حق عضویت رسمی خود را تا سال ۸۸ به طور منظم پرداخت کرده بودند.

شورا در حال حاضر حدود 700 عضو (رسمی و وابسته) دارد و هزینه‌های خود را از راه حق عضویت، حمایت‌های مردمی، اجرای پروژه‌های فرهنگی و حق‌التألیف فرهنگنامه به دست می‌آورد.

گفتنی است شورای کتاب کودک سازمانی فرهنگی – پژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی  است که در سال ۱۳۴۱ تأسیس شده است. این سازمان در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و اعضاء آن نیروهای داوطلب هستند. تا سال 1387 هر یک از کمیته‌های شورا به طور مستقیم زیر نظر هیأت مدیره فعالیت می‌کردند. اما از سال 1388 با تهیه نمودار سازمانی جدید شورا، شورای برنامه‌ریزی و اجرایی ادبیات کودکان تشکیل شد تا مسئولیت رسیدگی به برنامه‌ها و اجرای فعالیت‌های هشت کمیته (بررسی، پژوهش و نقد/کتابخانه تحقیقاتی/آموزش و ترویج/آموزش و ترویج/خدمات کتابداری به کودکان با نیازهای ویژه/انتشارات و سایت/روابط بین‌الملل/بازی) را بر عهده گیرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: