کد خبر: 1822
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 خرداد 1389 - 09:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کارگاه وبلاگ نویسی در کرمانشاه برگزار شد

شنبه مورخ 8 خرداد 1389 کارگاه «وبلاگ نویسی» توسط انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، شنبه مورخ 8 خرداد 1389 کارگاه «وبلاگ نویسی» توسط انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه کرمانشاه برگزار شد. مدرس این کارگاه، مهندس آرین مطاعی، کارشناس کامپیوتر بود.

 

کارگاه وبلاگ نویسی از ساعت 14 آغاز شد.

در این کارگاه اطلاعاتی درباره تاریخچه وبلاگ، تاریخچه وبلاگ در ایران، پايگاه هاى اينترنتى كه سرويس های وبلاگ رايگان را ارائه می دهند، و سايتها و وبلاگ هایى در اينترنت كه به آموزش در زمینه ساخت وبلاگ پرداخته اند اطلاعاتی ارائه شد.

همچنین به مباحثی مانند انواع وبلاگ ها، چرا باید از بستر اینترنت استفاده کنیم، ویژگی ها و مزایای وبلاگ و وبلاگ نویسی، معایب وبلاگ‌ها، و تفاوت وبلاگ و سایت پرداخته شد.

در ادامه مهندس مطاعی به نقش وبلاگ ها در آموزش اشاره کرد و مراحل مختلف ساخت یک وبلاگ را توضیح داد. وی همچنین به فاکتورهایی که بايد در وبلاگ ها به کار برد نیز پرداخت.

سپس مدرس کارگاه، به چگونگي يافتن وبلاگ مورد نظر، حفظ امنيت در وبلاگ ها، راه هاي جلوگيري از هک شدن وبلاگها و نحوه ایجاد یک کلمه عبور مطمئن اطلاعاتی را ارائه کرد.

در پایان نیز مباحثی درباره چگونگی ایجاد يك وبلاگ موفق، نحوه معرفی وبلاگ به موتورهای جستجو، آمارگیری پیوسته از بازدیدکنندگان، و ساخت لوگوی مناسب برای وبلاگ مطرح شد.

کارگاه در ساعت 20 به کار خود پایان داد.

شایان ذکر است، در این کارگاه به دلیل محدود بودن ظرفیت کلاس، علی‌رغم استقبال بسیار در مجموع 18 نفر امکان شرکت یافتند که همگی از رشته کتابداری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند. همچنین جزوه کاملی از کارگاه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

گزارشگر: شیوا یاری

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: