کد خبر: 1878
تاریخ انتشار: شنبه, 15 خرداد 1389 - 22:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بیست و نهمین کنفرانس بین المللی مدل های مفهومی موجودیت-رابطه

بیست و نهمین کنفرانس بین المللی مدل های مفهومی موجودیت-رابطه، 1-4 نوامبر 2010 (10-13 آبان 1389) در ونکوور کانادا برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، کنفرانس بین المللی مدل های مفهومی یکی از گردهمایی های پیشرو بین المللی است که در آن هر سال، درباره ی پژوهش ها و کاربردهای مدل های مفهومی به بحث و تبادل نظر پرداخته می شود.

این کنفرانس طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با مدل های مفهومی را در بر می گیرد و شامل تئوری های مدل های مفهومی، هستی شناسی ها، روش ها و ابزارهای ایجاد و پیاده سازی مدل های مفهومی می شود.

محورهای موضوعی این همایش عبارتند از:

  • مفاهیم مدل سازی اطلاعات، شامل هستی شناسی ها
  • صحت معنایی و هستی شناسی در مدل های مفهومی
  • مبانی منطقی مدل سازی مفهومی
  • مبانی شناختی در مدل سازی مفهومی
  • مدل سازی مفهومی و نظام های اطلاعاتی تحت وب
  • مدل های پردازش تجاری
  • مدل های مفهومی و معماری سازمانی
  • وب معنایی
  • داده های نیمه ساخت یافته و ایکس. ام. ال.
  • ادغام مدل های مفهومی و طرحواره های پایگاه های اطلاعاتی
  • بازیابی ، رده بندی، چکیده سازی، و بازنمون اطلاعات
  • روش شناسی و به کارگیری ابزار برای طراحی مفهومی
  • ارزیابی و مقایسه مدل های مفهومی و ورش های مدل سازی
  • مهندسی ملزومات
  • طراحی مدل های شی گرا
  • مهندسی معکوس و مدل سازی مفهومی
  • بررسی کمی و کیفی مدل های مفهومی
  • مطالعات تجربی در حوزه مدل های مفهومی
  • تغییر و تکامل طرح واره های مفهومی
  • نگهداری مدل های مفهومی
  • فراداه، تفسیر و کاربرد آن
  • مدل های مفهومی و سیستم مدیریت دانش
  • و...

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از برنامه کنفرانس اینجا کلیک نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: