کد خبر: 1972
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 خرداد 1389 - 11:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دوره آموزشی بصیرت کتابدار

دوره آموزشی بصیرت کتابدار، توسط نهاد کتابخانه های عمومی با حضور کتابداران کتابخانه های عمومی  از سراسر کشور در مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)،  دوره آموزشی بصیرت کتابدار، توسط نهاد کتابخانه های عمومی با حضور کتابداران کتابخانه های عمومی  از سراسر کشور در مشهد، از روز سه شنبه مورخ 18/3/89 آغاز شده است.

مدرسین در این دوره آموزشی، به مباحث مطالعه مفید، نگرشی دیگر به زیارت، طبقه بندی علوم، سیره و کرامت امام رضا (ع)، نقش مردم در سیره عملی امام، نگرشی دیگر به مهدویت و عرفان های نوظهور خواهند پرداخت.

مدرس نشست مطالعه مفید، جلال غفاری، مدیر کل پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:

پیش از این مأموریت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ارتقای خدمات کتابداری بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ارتقای مطالعه مفید جوهره اصلی نهاد کتابخانه های عمومی محسوب می شود. سند چشم انداز 1404 کشور نیز در همین راستا تدوین شده است.

جلال غفاری، در نشست مطالعه مفید به تعریف "مطالعه" پرداخت و گفت: منظور از مطالعه مفید، خواندن هرگونه متن مکتوب که با کسب حداقل اطلاع و آگاهی باشد است.

وی همچنین مطالعه مفید را مطالعه ای دانست که در ارتقای گرایش، بینش، شناخت و رفتار آدمی درجهت به کمال رساندن استعدادهایی که خدا در وجود انسان گذاشته است، موثر باشد.

شایان ذکر است این دوره آموزشی تا روز چهارشنبه 26/3/89 ادامه خواهد یافت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: