کد خبر: 2111
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 تیر 1389 - 08:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

همایش تیر ماه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران فردا برگزار می شود

همایش ماهانه انجمن كتابداري و اطلاع رساني ایران فردا، چهار شنبه 9 تيرماه 1389 از ساعت 16:30 تا  18:30 برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، همایش ماهانه انجمن كتابداري و اطلاع رساني ایران، با موضوع "ميان كنش پذيري استانداردهاي كتابخانه هاي ديجيتالي و نقش رابط هاي كاربري در كتابخانه هاي ديجيتال " روز چهارشنبه 9 تير 1389، از ساعت 16:30 تا 18:30 برگزار خواهد شد.

مریم اسدی، مسئول کمیته روابط عمومی و بین الملل انجمن كتابداري و اطلاع رساني ایران با اعلام این خبر افزود: در این جلسه سيد مهدي طاهري، عضو هيات علمي مركز اطلاعات و مدارك اسلامي قم، درباره "ميان كنش پذيري استانداردهاي كتابخانه هاي ديجيتالي" و دكتر يعقوب نوروزي، عضو هيات علمي دانشگاه همدان  درباره "نقش رابط هاي كاربري در كتابخانه هاي ديجيتال" سخنرانی خواهند کرد.

توانایی اتصال و تعامل نظام های اطلاعاتی با یکدیگر (کتابخانه های دیجیتال) در یک نظام یکپارچه را میان کنش پذیری اطلاق می نمایند. در این میان نقش استانداردها در ایجاد این میان کنش پذیری حائز اهمیت می باشد. مباحث مذکور ، محورهای موضوعی سخنرانی  سيد مهدی طاهری خواهد بود.

رابط کاربر محیطی است که در نظام های رایانه ای اعم از سایت ها، پایگاه های اطلاعاتی، نرم افزارها میان ماشین و کاربر قرار می گیرند و انتقال اطلاعات از کاربر به نظام و بالعکس را ممکن می سازند. پی بردن به ساختار و محتوی نظام اطلاعاتی، نمایش قابلیت ها و توانمندی های نظام و هدایت کاربر را می توان به عنوان اهمیت رابط کاربر برشمرد. تعریف رابط کاربر، عوامل موثر در طراحی رابط کاربر، معیارهای خاص طراحی رابط کاربر در کتابخانه های دیجیتالی، نحوه تعامل عوامل موثر در طراحی رابط کاربر کتابخانه های دیجیتالی و چگونگی پیاده سازی آن از مباحث مطرح در سخنرانی دکتر يعقوب نوروزی است.

محل برگزاری این همایش، تهران: بزرگراه حقانی (محور غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو میرداماد، بلوار کتابخانه ملی،  سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، تالار دویست نفری است.

اسدی در پایان اظهار داشت: شرکت در این همایش برای عموم علاقه مندان آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: