ششمين جلسه شورای راهبری ISC تشکیل می شود

 

رئیس اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفتگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) با اعلام این خبر افزود: ششمين نشست شورای راهبری ISC در روز چهارشنبه 23/4/1389 در دفتر معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقيقات و فناوری برگزار می شود.

حميدی فرد گفت: در  اين نشست جديدترين فهرست مجلات دارای ضريب تأثير (IF) شامل نشريات معتبر فارسی،عربی، و انگليسی از پنجاه و هفت کشور اسلامی ارائه خواهد شد که پس از تصويب توسط معاون پژوهشی و فناوری جهت استفاده جامعه علمی به دانشگاه ها و سازمان های تحقيقاتی ابلاغ خواهد شد.

حميدی فرد افزود: دومين دستور کار اين نشست بررسی استاندارد OAI است که متخصصان علوم و مهندسی کامپيوتر در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری تدوين نموده و از اين استاندارد برای مبادله اطلاعات بين ISC و Scopus استفاده خواهد شد.

به گفته حميدی فرد موضوع سوم اين نشست آگاهی رسانی در مورد رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی ايران است که اخيراً توسط پايگاه استنادی علوم جهان اسلام به مورد اجرا گذاشته شده و قرار است تا پايان آبان ماه 1389 ارزيابی و رتبه بندی مؤسسات آموزش عالی و تحقيقاتی ، اعم از دولتی و خصوصی به انجام برسد.