کد خبر: 2130
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 تیر 1389 - 21:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

تعداد اعضای کتابخانه ملی شخصی مجازی کودکان و نوجوانان از مرز 1000 نفر گذشت

تاکنون بیش از هزار کودک و نوجوان در کتابخانه ملی شخصی مجازی کودکان و نوجوانان ایران عضو شده اند.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران(لیزنا)، مدیریت پایگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران، اعلام کرد: تا کنون بیش از هزار نفر در کتابخانه شخصی مجازی کودکان و نوجوانان ایران عضو شده اند.

بر اساس آخرین گزارش آماری مدیریت پایگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران از میان این هزار نفر عضو، 520 پسر و 480 دختر كودك و نوجوان عضو كتابخانه شخصي پايگاه كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان ايران شده اند.

کاربران می توانند از طریق ثبت نام در این کتابخانه شخصی و با در اختیار داشتن نام کاربری و کلمه عبور، از امکانات این کتابخانه شخصی استفاده نمایند. از جمله امکانات کتابخانه شخصی می توان به بازگشت به آخرین صفحه کتاب مورد مطالعه کاربر، ذخیره سازی کتابهای مورد علاقه، دسترسی به کتابخانه شخصی از طریق اینترنت اشاره کرد.

از دیگر امکانات این کتابخانه می توان به کتابخوانی موضوعی و جستجوی کتاب های مورد نظر، کتابهای برگزیده، بچه خوانی ها (شامل کتاب و مجله)، ایران شناسی، و اخبار کتاب اشاره کرد. امکان ایجاد کتابخانه شخصی مجازی بر روی وب سایت کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران وجود دارد. کاربران این کتابخانه شامل دو گروه کودکان و نوجوانان و علاقه مندان به حوزه ادبیات کودک و نوجوان می توانند کتابخانه شخصی مورد نظر خود را ایجاد و شخصی سازی نمایند.

گفتنی است کتابخانه ملی مجازی کودکان و نوجوانان ایران روز 12 اردیبهشت ماه 1389 همزمان با روز معلم افتتاح شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: