همايش ملی دانش و امنيت مهر ماه سال جاری برگزار می شود

 

دکتر جعفر مهراد دبير علمی همايش ملی دانش و امنيت در گفتگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) اظهار کرد: همایش ملی دانش و امنيت در تاريخ های 24 و 25 مهرماه در شيراز برگزار می شود.

وی اهداف اين همايش را بررسی و کالبدشکافی مؤلفه های مؤثر بر توسعه دانش در ناجا و توسعه تعاملات علمی پژوهشی ميان جامعه دانشگاهی و ناجا در گسترش امنيت دانش بنيان اعلام کرد.

دکتر مهراد گفت: تبيين و ارتقاء جايگاه و سهم ناجا در عرصه های علمی کشور و توسعه دامنه تعامل با سازمان های مرتبط با حوزه دانش، نظم و امنيت در سطح کشور از هدف های ديگر اين همايش است.

رئيس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، درباره محورهای موضوعی این همایش گفت: محورهای این همايش در چهار حوزه محيط شناسی دانش پليسی، کارکردشناسی تعاملات علمی در محيط دانش پليسی، اطلاع رسانی علمی و امنیت، و آينده و گذشته پژوهی امنيت می باشد.

دکتر مهراد درباره مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش بيان کرد: تاکنون نزديک به 200 مقاله از دانشگاه ها و سازمان های تحقيقاتی کشور به دبيرخانه همايش ملی دانش و امنيت رسيده است که توسط کميته علمی در شانزده جلسه بررسی، و تصميمات لازم درباره تأييد يا عدم پذيرش مقالات اتخاذ شده است.

به گفته رئيس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، مقالات رسيده از کيفيت علمی بالايی برخوردار بوده و قرار است پس از انتخاب برترين مقاله ها برای ارائه در همايش، بقيه مقالات را برای چاپ آماده کنيم.

دبير کميته علمی همايش ملی دانش و امنيت افزود: کميته علمی اين همايش مرکب از تعدادی از دانشمندان کشور است که از دانشگاههای مختلف انتخاب شده و همکاری می کنند.

اين همايش که مربوط به فرماندهی انتظامی استان فارس است تحت نظارت کلی اين فرماندهی و دفتر تحقيقات کاربردی اين فرماندهی و با همکاری مستقيم سازمان تحقيقاتی و مطالعاتی ناجا برنامه های علمی همايش را پی گيری می نمايد.

دکتر مهراد در ادامه گفت: در ذيل محورهای چهارگانه موضوعات علمی فراوانی پيش بينی شده است که ارائه دهندگان مقالات از موضوعات پيش بينی شده جهت همکاری با اين همايش استفاده می کنند. مثلاً در ذيل محور محيط شناسی دانش پليسی موضوعاتی مانند پليس و پارک های علم و فناوری ، بومی سازی دانش پليسی، مرزشکنی علمی در دانش پليسی، تعامل نظام توليد و انتقال دانش در نيروی انتظامی ، و در ذيل محور کارکردشناسی مقالات علمی در محيط دانش پليسی موضوعاتی مثل پليس و تعاملات علمی با مؤسسات علمی و تحقيقاتی ، سهم دانش انتظامی در عرصه های علمی کشور، اتاق فکر و محيط مديريت دانش پليسی، نقشه علمی کشور و تأثير آن بر حرکت علمی نيروی انتظامی ، و همچنين در ذيل محور اطلاع رسانی علمی و امنيت موضوعاتی از قبيل جايگاه مقالات پليسی در ISI و ISC ، علم سنجی در محيط دانش پليسی، واژه شناسی و معادل سازی اصطلاحات پليسی، فضاهای مجازی و امور پليسی و بالاخره در ذيل محور آينده و گذشته پژوهشی و امنيت موضوعاتی مثل چشم انداز علمی در نيروی انتظامی، نيروی انتظامی و اهداف علمی چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ايران قرار دارد.

دبير همايش ملی دانش و امنيت درپایان تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان تحقيقاتی و مطالعاتی ناجا، استان فارس به عنوان استان دانش محور انتخاب شده و همايش های اين سازمان در استان فارس پيرامون دانش و مسايل مرتبط با آن با رويکردهای انتظامی و امور پليسی برگزار خواهد شد.