کد خبر: 2187
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 تیر 1389 - 12:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

جلسات ارائه گزارش سالانه گروه های بررسی شورای کتاب کودک برگزار می شود

گروه‌های بررسی شورای کتاب کودک طی چهار روز، گزارش‌های نهایی خود را در مورد کتاب‌های منتشرشده در سال ۱۳۸۸ ارائه خواهند کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، روابط عمومی شورای کتاب کودک اعلام کرد جلسات ارائه این گزارش ها از روز یکشنبه مورخ 13/4/89 آغاز شده است و طی چهار جلسه تا تاریخ سه شنبه 29/4/1389 ادامه می یابد. جلسات مذکور از ساعت 16 تا 19:30 برگزار می شوند.

روز یکشنبه سیزدهم تیرماه 1389، موضوعات "پژوهش"، "آثار دستنوشته بزرگسالان"، آ"ثار فلسفی"، "آثار دستنوشته کودکان و نوجوانان"، و "ترویج خواندن وترویج فرهنگنامه" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سه شنبه مورخ 22/4/1389 از ساعت 16-16:30 موضوع "کتاب و کودك بیمار"، 16:30 – 17 مبحث "کودك و کتابهاي حسی – لمسی"، 17 – 17:30 "ادبیات بزرگسال براي نوجوانان (رمان)"، 18:40 – 18 سرفصل "آثار نشر الکترونیک" و در نهایت 19:40 – 18:40موضوع "ادبیات کهن" مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین روز یکشنبه مورخ، 27/4/1389 نیز به ترتیب درباره موضوعات "بازي، هنر و سرگرمی"، " کتاب هاي مرجع"، " دین"، " نشریات"، و " شعر" از ساعت 15:30 تا 19:45 اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

آخرین روز ارائه این گزارش ها، روز سه شنبه مورخ 29/4/1389 خواهد بود و گروه های بررسی شورا در خصوص "داستان – تألیف"، " تصویر"، "علوم تجربی"، " دانش اجتماعی و زندگینامه"، و " داستان - ترجمه" از ساعت 15 تا 19:45 گزارشی ارائه خواهند کرد.

گفتنی است، گروه‎های بررسی با هدف بررسی آثاری كه در طول یك سال برای كودكان و نوجوانان به چاپ می‎رسد، فعالیت می‎كنند. این گروه‎ها از یك سو بهترین آثار سال را انتخاب و فهرستی از كتاب‎های مناسب را تهیه می‎كنند و از سوی دیگر گزارش سالیانه از وضعیت ادبیات كودكان و نوجوانان ارائه می‎دهد. دستاوردهای گروه در خدمت پدیدآورندگان و ناشران و كارشناسان قرار می‎گیرد تا موجب رشد كمی و كیفی آثار شود.

پیشینه تشكیل گروه‎های بررسی به سال ۱۳۴۳ و اولین تقسیم كار موضوعی در شورای كتاب كودك بر می‎گردد. هم اكنون بیش از صد كار‎شناس در دوازده گروه بررسی در شورای كتاب كودك فعالیت می‎كنند. گروه‎هایی كه به عنوان زیرمجموعه گروه بررسی درشورای كتاب‎ كودك فعالیت می‎كنند شامل: داستان ـ تالیف؛ داستان ـ ترجمه؛ تصویر؛ شعر؛ غیرداستان (دین - دانش اجتماعی و زندگینامه - علوم تجربی - هنر، بازی و سرگرمی)؛ كتاب‎های كلیات (مرجع)؛ نشریات؛ آثار و دستنوشته‎های كودكان و نوجوانان؛ آثار و دستنوشته‎های بزرگسالان؛ نقد؛ ادبیات گذر؛ و پژوهش كتابخانه‎ای می شوند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: