کد خبر: 2203
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 تیر 1389 - 14:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری دسترسی به نشریات انگلیسی زبان از کشورهای مختلف را فراهم می کند

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، مشترک بيش از 400 عنوان نشريه انگليسی کشورهای جهان اسلام می باشد.

رئیس گروه پژوهشی ارزیابی و توسعه منابع مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، در گفتگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) با اعلام این خبر افزود: با تلاش پژوهشگران مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نشريات انگليسی کشورهای اسلامی شناسايي و گردآوری می شود. به منظور سفارش و خريد نشريات انگليسی کشورهای اسلامی به صورت چاپی، از خدمات کارگزاران بخش خصوصی استفاده می شود.

مهندس سارا کلینی اظهار کرد: علاوه بر تهيه نسخه های چاپی، نشريات الکترونيکی انگليسی موجود در اينترنت که توسط دانشگاهها و موسسات تحقيقاتی کشورهای اسلامی منتشر شده اند نيز توسط پژوهشگران اين مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شناسايي و تهيه می شوند.

رئیس گروه پژوهشی ارزیابی و توسعه منابع مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: هم اينک 110 عنوان نشريه انگليسی از کشور مالزی تهيه شده که 90 عنوان نشريه الکترونيکی تشکيل می دهد. 50 عنوان نشريه انگليسی از کشور پاکستان، 15 عنوان نشريه انگليسی از کشور ترکيه و نيز نشرياتی از سودان، تونس، سوريه، سنگاپور، عمان، نيجريه، مراکش، لبنان، مصر، افغانستان و بنگلادش نيز گردآوری شده است.

وی در پایان گفت: حدود 175 نشريه انگليسی منتشر شده در کشور جمهوری اسلامی ايران نيز در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گردآوری شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: