امضاء تفاهم‌نامه همکاری ‌ بین مرکز منطقه‌ای و آکادمی علوم پاکستان

 به گزارش لیزنا، مسئول روابط عمومی و همکاري های علمی بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)  هدف از انعقاد اين تفاهم نامه را تبادلات و همكاري هاي علمي بيان كرد و گفت: با انعقاد اين تفاهم نامه، اساتید، محققان و دانشجویان پاکستان از طریق آکادمی علوم پاکستان نیز خواهند توانست به انواع مختلف منابع علمی موجود در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری همچون مقالات فارسی و عربی، کلیه نشریات علمی فارسی و پایگاه های مقالات عمومی و موضوعی دسترسی یابند.  

 

محمد خانی گفت:  با امضای این تفاهم نامه، دو طرف به تبادل انتشارات علمی خود از قبیل کتاب، مجله، گزارش های فنی و پژوهشی، پایان نامه ها و غیره، بمنظور حصول اهداف پژوهشی و آموزشی، خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در چارچوب ضوابط و مقررات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اطلاع رسانی در عرصه ملی و بین المللی فعالیت نموده و تامین نیازهای مقالات علمی داخل و در سطح کشورهای منطقه از مأموریت های اصلی مرکز منطقه ای می باشد.

 

 وی افزود: برقراری ارتباطات الکترونیکی به منظور دریافت و ارسال اطلاعات داخلی و منطقه ای در حوزه های علوم و فناوری و برقراری نظام مبادله الکترونیکی اطلاعات بین محققان ایرانی و منطقه ای نیز از دیگر رسالت های این نهاد بین المللی است.