کد خبر: 2584
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 مرداد 1389 - 14:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان ایفلا برای همکاری در پروژه ICL

ایفلا یک منبع تحت وب (ICL ) را برای آموزش و تعلیم کتابداری تطبیقی و بین المللی از طریق یک مشارکت بین المللی راه اندازی کرده است.

 

 به گزارش پایگاه خبری کتابدا ری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)،  بخش آموزش و پرورش ایفلا (SET) ، اعلام کرده است که جامعه کتابداری و بین المللی را راه اندازی نموده است. در واقع ICL پروژه ای است که جامعه بین المللی چند زبانی علاقه مند در آموزش و پژوهش را در زمینه کتابداری تطبیقی و بین المللی گرد هم آورده است. گسترش این پروژه توسط بورس تحصیلی پروژه های 2010 ایفلا و منابع دپارتمان علوم کتابداری و اطلاع رسانی UNCG سرمایه گذاری شده است.

ICL ارتباط و به اشتراک گذاری منابع بین اساتید، کتابداران، پژوهشگران، دانشجویان و دیگر علاقه مندان در آموزش و تعلیم از طریق تنوعی از ابزار(انجمن ها، ویکی ها، پایگاه های داده، تقویم، بلاگ ها و ...) را ممکن می سازد که تبادل بین المللی ایده های ICL، فرصت ها، تجربه ها، کمک هزینه تحصیلی و دانش را پشتیبانی میکند. محتوای وب سایت از طریق زبان هایی که می تواند توسط مترجم گوگل  ترجمه شود، در دسترس است.

ICL به یک نیاز حیاتی به منظور داشتن دستورالعملی برای آموزش و تعلیم کتابداری تطبیقی و بین المللی از یک دیدگاه بین المللی دلالت می کند.اگر چه که قبلا" تعدادی کتاب در این زمینه منتشر شده است، اما آن ها دیدگاهی غربی دارند و دیدگاه تطبیقی شان دقیق نیست.ICL  تمایل دارد که بیشتر دارای گزارش های توصیفی و معمولا" از دیدگاه یک بازدید کننده ( مثلا" دیدگاه یک فرد غیر محلی) باشد.

کلارا.ام. چو،  عضو بخش آموزش و پرورش ایفلا  در حال همکاری و ویرایش ICL با کمک یک دستیار پژوهشی و ویراستاران داوطلب است. توسعه این پروژه با اصولی نظیر مشارکت، دسترسی، چند زبانگی، سازگاری، اعتبار و نفوذ هدایت می شود. این پروژه همچنین به اولویت های حرفه ای ایفلا مانند پشتیبانی از نقش کتابداران در جامعه، گسترش حرفه ی کتابداری، ارتقاء استانداردها، راهنماها و بهترین تجارب و به اشتراک گذاری منابع و پشتیبانی از ارکان ایفلا چون اعضا و حرفه کتابداری دلالت می کند.

آنا ماریا تامارو، مدیر بخش آموزش و پرورش ایفلا بیان می کند:"  پروژه ICL ایفلا منحصرا" باز و بین المللی است و امتیازش این است که  تمامی متخصصان علمی اطراف جهان می توانند با صدای خودشان درباره حرفه کتابداری صحبت نمایند." وی اضافه می کند: "ما در حال بهره برداری از مهارتهای اعضای ایفلا هستیم و از طرفی در حال جستجو برای ویراستاران منطقه ای داوطلب می باشیم که بر روی این پروژه کار کنند. و با همکاری شان، این کمیته را پرتکاپو و فعال نماییم."

کمیته بخش آموزش و پرورش از تمامی علاقه مندان دعوت به همکاری می کنند که به آن ها بپیوندند تا مهارت ها و فعالیت هایشان را به اشتراک گذارند، انجمن ها، وبلاگ ها و اخبار مورد نظرشان را پیدا کنند تا یک برنامه درسی را برای کلاس ICL گسترش دهند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با ایمیل کلارا.ام.چو عضو بخش آموزش و پرورش ایفلا  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تماس بگیرید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: