ایرانداک برگزار می کند،
سمینار علمی «زبانشنـاسی رایانشـی»

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در سمینار علمی «زبانشنـاسی رایانشـی» در قالب دو پنل تخصصی «دستور و رایانه» و «اصطلاح‌نامه و هستان‌شناسی» نتایج طرح‌های پژوهشی استادان ایرانداک در حوزه‌های بیان شده تشریح می‌شود.

در پنل «دستور و رایانه» نتایج طرح‌های پژوهشی با عناوین «تعیین قواعد صوری همگون گروه های دستوری برای کاربرد در پردازش زبان فارسی»، «بررسی ساخت واژی هم‌نگاره‌های اسمی و صفتی به منظور کمک به برچسب‌دهی اسم» و «شناسایی هویت نویسنده بر اساس زبان فردی: پژوهشی پیکرهای در زبان فارسی» به ترتیب توسط دکتر سید مهدی سمائی، دکتر الهام علائی‌ابوذر و دکتر رامین گلشایی، استادان ایرانداک ارائه می‌شود.

در  پنل دوم (اصطلاح‌نامه و هستان‌شناسی) نتایج طرح‌های پژوهشی با عناوین «غنی سازی روابط معنایی هستان‌شناسی علوم پایه (شیمی)» و «طراحی ساختار درختی و تدوین اصطلاح نامه شیمی از واژگان مصوب فرهنگستان» توسط دکتر ملوک‌السادات حسینی بهشتی و تقی رجبی، اعضای هیئت علمی ایرانداک تشریح می‌شود.

 پنلیست این پنل‌ها دکتر مصطفی عاصی، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خواهد بود.


اين سمینار علمی، روز یکشنبه 23 آبان 1395 از ساعت 9 تا 12 در تالار سخن پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.