نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) رونمایی می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در راستای اجرای آیین‌نامه ابلاغی اخیر از سوی وزارت علوم‌، تحقیقات، و فناوری مبنی بر ثبت و اشاعه همه پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در ایرانداک، نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران(گنج)، با امکان اشاعه اطلاعات و فایل تمام‌متن پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها رونمایی می‌شود.

ایرانداک با رونمایی نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) امکان اشاعه اطلاعات و فایل تمام‌متن پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را فراهم می‌آورد.

گفتنی است، کار پایگاه اطلاعات علمی ایران، نخستین بار در سال 1370 بر روی اینترنت شروع شد؛ و در گذر زمان، نسخه‌های گوناگونی از آن با فناوری‌های روز به‌کار رفته‌اند.

این پایگاه هم‌اکنون مرجع بسیاری از پژوهشگران ایران و جهان است و بیش از 550 هزار کاربر، 80 هزار روزانه جست‌وجو در آن انجام می‌دهند.

 اکنون بیشترین داده‌های روزآمد گنج از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ (پارسا)هاست، ولی قلمرو مدیریت اطلاعات علم و فناوری بسیار گسترده بوده و طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها،‌ رساله‌ها، پیشنهاده‌ها، پروانه‌های اختراع، گزارش‌های دولتی، همایش‌های علمی، نشریه‌های علمی، مقاله‌های علمی، ناشران علمی، و روزنامه‌ها و همچنین کتاب‌شناسی‌ها، واژه‌نامه‌ها، و فهرست‌های مستند نام‌ها را در بر داشته است.