همدلی حقیقی و همراهی مجازی در جشن و سفرهای نوروزی

به گزارش لیزنا، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهرا (س)بر طبق سنت چند ساله با تشکیل گروه های مناسبتیِ ملی و مذهبیِ مجازی (تلگرام) ، فرصتی برای همدلی و همراهی فراهم می نماید که در نوروز امسال نیز این محفل همدلی مهیا بود . این گروه تلگرامی که از شب تولد حضرت زهرا(س) و قبل از سال تحویل آغاز به کار کرد تا غروب روز 13 فروردین ادامه داشت. 

اعضاء و همراهان  این گروه مانند همیشه از مدیران و معاونین، اعضاء هیات علمی و غیر هیات علمی و دانشجویان و دانش آموختگان دانشکده علوم تربیتی و دانشگاه الزهرا(س) و همچنین افرادی خارج از دانشکده و دانشگاه که به هر دلیل ( علمی و پژوهشی و فرهنگی و...) با دانشکده و با دانشگاه در ارتباط بوده و هستند؛ تشکیل شده بود.

هدف از تشکیل این گروه نیز مانند همیشه ایجاد حس همدلی و صمیمیت بین اعضای این گروه مناسبتی بود. همچنین ایجاد فرصتیبرای به اشتراک گذاشتن دانسته ها و تجربه های فرهنگ و تاریخِ اسلامی و ایرانی، ایران شناسی و آشنایی با جغرافیا و تمدن و رسوم شهرها و ملیت‌ها و قوم‌های ایران و به اشتراک گذاردن لحظات شاد و غمگین  که به حمدالله در گروه بزرگ 300 نفری امسال این هدف به خوبی به منصه ظهور رسید. این گروه با تبریکات و متن های  زیبا در وصف جایگاه رفیع زهرا(س) و مقام شامخ مادر و زن  آغاز شد، سپس دعاهای زیبا و شادی های سال تحویل و آغاز سال نو. همچنین نشر پیامها و شعارهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و دیگر مسئولین کشور صورت گرفت. افراد در سفرهای نوروزی‌شان با ارسال عکس و توضیح مناطق زیبای ایران را به اشتراک گذاشتند. 

 بهترین و پسندیده ترین بخش این گروه ( بنا به نظر و رای اعضاء گروه) سفر دکتر رضایی شریف آبادی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی سفر به مناطق محروم جنوب کرمان و خصوصا حضور 8 روزه ایشان در مناطق محروم قلعه گنج و ارائه گزارشی تصویری و نوشتاری از سرکشی به خانواده های محروم آن منطقه بود که به همت ایشان و همراهی و مهربانی اعضاء گروه کمکهای شایان توجهی به آنان شده و افراد بنا به وسع خود عیدی و هدایایی را به حساب خانواده‌ها واریز کردند؛ و بنا به اعتراف مدیران محلی این منطقه؛ اولین باری بود که در ایام نوروز چنین حرکتی صورت گرفته و بیش از 50 نفر کوچک و بزرگ خوشحال شدند.

همسفری و همراهی پرشور در این کاروان مجازی به حلول ماه مبارک رجب نیز رسید و دعاهای زیبایِ ماه نو و خصوصا لیله الرغائب نیز از جمله پیامهایی بود که به اشتراک گذارده شد، سپس تبریک و بزرگداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و شادباش  13 فروردین و به اشتراک گذاردن تصاویر و عکسهایی از روز طبیعت و آش رشته های طبخ شده و چادرهای رنگین مسافران نوروزی؛ در انتها دعا برای فرج، سلامتی و ظهور ولی عصر (عج )  رفع غم و پریشانی و ناراحتی از جمیع مسلمانان.

گروه در ساعت 7 شب روز 13 فروردین با صلوات بر محمد (ص) و خاندان مطهرش تعطیل شد.

لینک خبر حضور  دکتر رضایی شریف آبادی در کتابخانه فاطمه ها در وب سایت خبری لیزنا