کد خبر: 2874
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 شهریور 1389 - 17:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بررسي ضرورت ها و راهكارهاي تشكيل آرشيو وب

اولين نشست "آرشيو وب ملي" روز چهارشنبه 17 شهريور توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي برگزار مي شود.  
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، در اين نشست كه به منظور بررسي ضرورت ها و راهكارهاي تشكيل آرشيو وب در كشور و اهميت آن در حفاظت از ميراث فكري، علمي و فرهنگي كشورمان برگزار مي شود، اساتيد دانشگاه، مسئولين و كارشناسان دستگاه هاي مختلف حوزه آرشيو و فناوري اطلاعات حضور خواهند داشت.


بحث پيرامون اهميت و ضرورت گردآوري محتواي فارسي در فضاي وب ، مطالعه در مورد امكان پذير بودن تشكيل آرشيو وب و بررسي تجارب كشورهاي مختلف از جمله موضوعات مورد بحث در اين نشست خواهد بود.


لازم به ذكر است بيش از يك دهه از شكل‌گيري آرشيوهاي وب در جهان مي‌گذرد و بر اساس پژوهش انجام شده توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي- در زمينه علوم كتابداري و اطلاع‌رساني- ارجاعات اینترنتي در كتاب‌ها ، نشريات، مقالات علمي و حتي در منابع وبي، از پايداري اندكي برخور دارند و بسياري از منابع قيد شده فارسي در پژوهش ها كه در وب وجود داشته اند هم اكنون قابل دسترس نيستند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: